Ting vi som forbrukere burde kreve av Nordnet post Netfonds

mrLobster
05.06.2019 kl 19:01 1604

Jeg har porteføljen min delt ganske 50/50 hos Nordnet og Netfonds, så det er ikke bare med glede jeg mottok nyheten om at Nordnet hadde kjøpt opp Netfonds.

Med Nordsnets streben etter moderne look, blotta for annen info enn piler mot kjøpsknappen, tviler jeg på at de kommer til å legge særlig mye jobb i å please oss med visse vaner fra Netfonds, som f. eks. Netfonds public API og ikke minst at de legger ut alle dagens handler og dybder som en CSV-fil; veldig OK for oss som bruker data'en til analyse. Det blir kjipt å miste.

Men...det som virkelig er røveri på høylys dag er hvordan Nordnet tar 50% (!) av gevinsten ved utlån av aksjer til "operasjonelle kostnader og risiko".

Envher kostnad knyttet til at de får muligheten til å tilby shorting av aksjer billigst mulig (for seg selv altså; shorteren blir flådd for minimum 350kr per handel om jeg ikke husker feil, mens de da slipper å hente aksjene som shortes fra andre aktører) må tas av shorteren og eller Nordnet, alt annet er fullstendig logisk brist.
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
macland
06.06.2019 kl 13:47 1540

Tja.Er så missfornøyd med den nye løsningen at jeg anbefaler alle netfondskunder til å boikotte Nordnet. Netfonds er også så frekk å trekke for en måneds sanntid med dybder. Har klaget,men de gidder ikke svare. All annen svada har de derimot tid til å maile. Det burde de ha holdt seg for god til med en sånn avslutning som dette. Alle mine penger er overført til sbanken,og dit skal aksjene og inntill jeg finner en løsning jeg kan leve med.Kommer til å savne primetrader . Har forespurt skandiabanken om ikke de kan prøve å få tak i den.De skulle ta det videre. Er det flere kunder her fra skandiab. så skriv eller ring og mas litt om primetrader dere også.
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare