NAS - Kineserane kjem.....

KREYZIG
NAS 16.07.2019 kl 04:01 13034

Included in any deal would be an initial 8 billion kroner ($960 million) injection to help cover Norwegian for payments it’s made for Boeing Co. and Airbus SE aircraft, the people said -- a factor that would ease a serious financial burden on the discount carrier. The talks are with an unidentified Chinese leasing firm and other interested parties, and cover ABOUT 132 Airbus A320neo family and next-generation Boeing 737 narrowbody aircraft, many of which are still on order, said one of the people, who asked not to be identified discussing private

“Xxx xxxxxxxxx is one of the world’s largest low-fare airlines,” Kjos told DN. “If we should cooperate with anyone, it would have to be them.”

Som syntes eldst årgang vin samler best......


Mvh,
K
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 10:03 1636

Len dere tilbake. Bare kost framover. Triggere på triggere
KREYZIG
24.10.2019 kl 10:02 1649

Ja da kom dagen :)

3mndr etter jeg informerte om kineserene……….


Mvh,
K
Restplassno
06.08.2019 kl 07:27 2154

Jo da hadde jeg solgt :D

Men masse frem og tilbake for 75 kr aksjen, og risikere at budgiver trekker seg og påfølgende emisjon, nei takk!
JStock
06.08.2019 kl 07:24 2163

Gode trafikktall blir presentert i dag samt en JV avtale rundt lunsjtider
ToffeeMan
05.08.2019 kl 22:02 2424

En bunke yen og 150 kr aksjen. Selger du ikke da, Restplassno?
Restplassno
05.08.2019 kl 21:51 2468

KREYZIG skrev Kjem dem....?
La oss ikke håpe det. Selg NOFI og kjør solo mission.
KREYZIG
05.08.2019 kl 21:24 2559

Kjem dem....?
Slettet bruker
02.08.2019 kl 17:50 2920

Innen jul er kurs 3 doblet eller mer.. store krefter i sving når denne tar av..
Slettet bruker
02.08.2019 kl 16:52 3022

Norwegian blir verdens beste flyselskap
Redigert 02.08.2019 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
NaiveNormenn
02.08.2019 kl 15:49 3125

Når vi får inn utestående kreditt kan vi kjøpe SAS, plukke bitene vi vi ha og selge resten. Tenker det er en viss slakteverdi i et slikt gammelt selskap.
NaiveNormenn
02.08.2019 kl 15:36 3153

"Det er Sibir-korridoren som striden med Russland" jeg tenker grunnlaget for 56 avtalen er foreldet. Men kan en etablering av datterselskap i Russland åpne opp luftrommet? Evt kan en JV med SAS være et alternativ der 56avtalen legges inn som en del av JV?
ToffeeMan
02.08.2019 kl 07:54 3351

Denne artikkelen er interessant. De tre store flyselskapene i USA klarer ikke å konkurrere med asiatiske flyselskap. Norwegian er stor fra Europa til USA. Dette kan være strategisk oppkjøp for flere...
https://www.eurasiareview.com/02082019-americas-big-three-airlines-left-up-in-the-air-by-trump-oped/
Slettet bruker
31.07.2019 kl 10:23 3577

Nervøst folkens? Kommer så det griner dette. Shorting time vil knuses.
Slettet bruker
31.07.2019 kl 10:19 3604

Shorting er i hvert fall høy risiko. Stay long thinking.
Slettet bruker
31.07.2019 kl 09:05 5412

Det er positivt rundt Norwegian også. Intet nytt ennå, men høsten endrer alt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.07.2019 kl 09:03 5425

Meget bra
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Restplassno
31.07.2019 kl 08:58 5462

Ja, trafikktall for juli om seks dager. Ventet å levere godt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
HP17
31.07.2019 kl 08:56 5469

Spennende dager for NAS. JV kan være rett rundt hjørnet ref Q2, hva med nytt bud fra IAG?, andre triggere......
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Reflect
24.07.2019 kl 09:32 5847

Store shorterhus sitter nå med 20% tap. Jeg vil tro flere nå prøver å skape usikkerhet og volalitet med å selge, men jeg tror ikke de har så mye igjen å selge, - Jeg velger å fiske!
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Reflect
23.07.2019 kl 12:26 6062

Jeg tror heller ikke det har betydning.
Men MWs robot vil forsøke å holde kursen under 46,05 for ikke å utløse tap over 20%. Nå var den effektiv i forrige uke med å få kurs ned og løse inn over 100k aksjer, så kan åpenbart lett skje igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Kantarell
23.07.2019 kl 11:57 6146

Forstått ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2019 kl 11:39 6203

Ingen betydning..
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.07.2019 kl 04:29 6667

Vi skal ikke ha freidige, frekke og inbilske kinesere borte i NAS. NAS fikser vi nordmenn sjøl.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
KREYZIG
22.07.2019 kl 18:13 6956

Matthew Robert Wood, Norwegian’s senior vice president of commercial long-haul and new markets called the winter suspension a “natural move” following a thorough review. He said the airline would focus on profitable seasonal routes such as Asia, and look into growing the route network in South America.

Mvh,
K
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
bokaj70
20.07.2019 kl 07:59 7579

Hvis det et Kina kan alt ske. De kan virke på kanten af en aftale i årevis uden at skrive under. Anden kultur.

Masser af selskaber har troet de skulle lave big business med Kina uden det er blevet til noget. Håber ikke det er sådan et eventyr NAS er ude i
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Scooby Doo
20.07.2019 kl 07:57 7590

Absolutt en kandidat når en leser seg gjennom teksten. Nas er sikkert en kandidat for flere der ute men alt handler om å få selskapet på rett kurs først. Det tror jeg de er veldig godt på vei til å gjøre og Boings avsetning er siste tilskudd i det som skal til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
got4aces
20.07.2019 kl 06:27 7684

KREYZIG skrev No kjem dem ;)
Tipper det blir Air Asia

https://simpleflying.com/air-asia-europe/
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
KREYZIG
20.07.2019 kl 01:56 7786

No kjem dem ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Binyrer
17.07.2019 kl 23:24 8391

Vet ikke helt, så Kjosern med mange kinesere på lysaker brygge ca. 3 uker siden hvor de gikk på en ventende yacht med champagne, virket som sjarm offensiv.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
17.07.2019 kl 19:26 8577

Nettopp👍 Dette er et sannsynlig scenario!
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
tickerlover
17.07.2019 kl 19:21 8595

Kineserne kommer.
Ingen tvil om det.

Det er nå ca 500 millioner kinesere i middelklassen og "Annual spending by Chinese travelers outside of the mainland grew by over 2500 percent – soaring from $10 billion in 2000 to over $260 billion in 2016."

Norwegian kan foreløpig ikke fly Sibirkorridoren, men kineserne har allerede begynt motsatt vei. "Fra 15. mai (2019) startet et kinesisk selskap, Hainan Airlines, trafikk mellom Beijing og Oslo. De kan fly på kinesisk avtale over Sibir."

Med kinesisk AOC kan Norwegian gjøre det samme. Eller gjennom oppkjøp av kinesisk selskap.
Men det virker som Norwegians strategi er lavprisallianse og operativt samarbeid med kinesisk selskap.
Det gir Norwegian feedertrafikk på Short Haul i Europa og på Long Haul til USA og Sør-Amerika.
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
minsin
17.07.2019 kl 16:46 8917

Qatar Airways ... heter det . Ikke Quatar
Tror dere ikke har helt skjønt hvorfor Qatar - evt vil ha NAS med i en evt JV
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
KREYZIG
17.07.2019 kl 16:05 9059

IAG, sorry. Quatar Air eier IAG 👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.07.2019 kl 15:24 9201

Du mener selvsagt at Quatar presser IAG ?, som de ikke er medlem av ??
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
KREYZIG
17.07.2019 kl 15:18 9243

Fikk vite nå at Kineserene ikke kjem.... NAS har forbud mot å fly over Russland.

Men, quatar air eier mer en 50% av aksjene i AIG og de vil ha NAS i følge en kilde. AIG bestemmer ikke det selv....


Så tipper det blir JV med quatar i spissen!


Mvh,
K
Redigert 20.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare