Photocure: The Bladder Cancer Company

Medisinmannen
PHO 11.05.2018 kl 18:45 4665

Det må være noe av det tåpeligste jeg har sett på lang tid. "The Bladder Cancer Company"!!???!!

Hvorfor gjør de dette?

Det endelige dolkestøtet til Cevira og Visonac?

Hexvix og Cysview kan og bør profileres tilfredsstillende på produktenes web side.

Når man trodde selskapets ledelse hadde nådd bunn og ikke hadde mulighet til å finne på noe idiotisk så overrasket de alle med nye idiotiske påfunn.

Tullingene har helt feil fokus og snart bør noen rydde opp i rottereiret.
Redigert 20.01.2021 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
11.05.2018 kl 18:47 4652

Hvor mye konsulenkostnader har den fulle sjømannen brukt på dette vaset?

focuss
11.05.2018 kl 19:29 4611

MM
Hvorfor tar du ikke med Lumican sammen med Cevira og Visonac?
Medisinmannen
11.05.2018 kl 19:38 4602

Lumcan stod ikke på den forrige hjemmesiden heller. Allerede fjernet....
focuss
11.05.2018 kl 19:48 4587

MM
Photocure fremstår nå som ett rendyrket urologi selskap. Cevira Visonac og Lumcan har en verdi. Kanskje veldig stor verdi. Skjebnen er lagt i styret sine hender. De bør snart fortelle hva de tenker på.
Medisinmannen
11.05.2018 kl 20:10 4565

Selskapet sluttet å tenke for 13 år siden da Vidar Hansson takket for seg. Etter han forlot selskapet så forlot fornuften og selskapet ble konsulentstyrt. Hestdal og Co. har rotet bort milliarder og nå har noen konsulenter kommer opp med en ny strategi som ledelsen av en eller annen merkelig grunn tror er viktig og bra?!?!?! Hva er ideen? La oss rendyrke Photocure som "The Bladder Cancer Company!". Kjempegod ide......... Jeg likte bedre når man fokuserte på Photodynamic technology og var verdensledende. Nå er selskapet omgjort til en noe vissent vas. Ikke engang du gidder å forsvare dette focuss og da er det ille. Du har forsvart alle tidligere tåpeligheter, men nå ser man enda klarere hvor tåpelig dette er.

Ingen normale tenkende individ tror at denne endringen øker sannsynligheten for suksess innen blærekreft. Det krever andre tiltak. Nå har man eliminert fokuset på Cevira og Visonac.

Det er 100% hårreisende og det viser igjen at Hestdal er 100% inkompetent og burde blitt fjernet umiddelbart etter 13 år med sviende nederlag.


Nå skal jeg google å se om jeg finner andre selskaper som:

The Colorectal Cancer Company
The AIDS Company
The Fat People Company
The HIV Company
The Ebola Disease Company
The Influenca Company
The Malaria Company
The Flatulens Company



Dette må være en dårlig spøk, men jeg har sjekket kalenderen flere ganger og det er IKKE første april i dag eller......

De har til og med beskyttet The Bladder Cancer company. Tror de virkelig at noe ville stjele ideen? Sitter det noen å ergrer seg over at noen har beskyttet varmerket "the bladder cancer company"?

Denne gjengen hever lønn, får bonus og opsjoner?
Redigert 11.05.2018 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
focuss
11.05.2018 kl 20:14 4560

MM
Inntil kursen stiger vil du mene at alt selskapet gjør er helt dust.
Redigert 11.05.2018 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
11.05.2018 kl 20:19 4553

Jeg håper for guds skyld at ikke styret også er informert om dette og har godkjent dette. Da blir jeg skremt.

Kanskje noen har hacket siden til Photocure. Vi får håpe det og at mandag morgen så er den gamle siden på plass.

Har ikke funnet:

The Breast Cancer Company
The Small Penis company
The Stupid CEO Company
The Company for Retard Stock Holdes
The Drug Addict Company
The Smokers Company
Medisinmannen
11.05.2018 kl 20:21 4545

Mener du eller noen andre at fokuset fra Photodynamic Therapi til "The Bladder Cancer Company" var et klokt trekk. Høres det bra ut? Vil det påvirke salget?
focuss
11.05.2018 kl 20:22 4539

Do you have bladder problems? Pls call 4513xx76
Redigert 11.05.2018 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
focuss
11.05.2018 kl 20:26 4525

MM
Ærlig talt. I could`t care less.
focuss
11.05.2018 kl 20:33 4513

MM
Det kan jo være at vår styreformann kunne tenke seg å overta de produktene som ikke er urologi. En pris på ca 0 kr vill kanskje være interessant for Veritas Investments.
Slettet bruker
11.05.2018 kl 20:34 4505

Dårlig dag Mm, ta en flaske rødvin og slappe av?
focuss
11.05.2018 kl 20:38 4501

MM
Hvorfor skal Photocure aksjonærene betale en fyr for å være styreformann i vårt selskap som han har som målsetting å kjøpe billig. Er aksjonærene hjerneskadde?
focuss
11.05.2018 kl 20:43 4491

Det viktigste aksjonærene kan gjøre er å kalle inn til EOG med formål og kaste styreformann. Han kan gjerne få anledning til å forklare seg først.
Medisinmannen
11.05.2018 kl 20:43 4484

En flaske rødvin? Det må sterkere lut til.

Jeg innser nå at det ikke er mulighet for suksess for Photocure.

The Bladder Cancer Company

Blærekreftselskapet?

Jeg nekter å tro at dette er sant og jeg leter nå etter et skjult kamera.... :)

Ha en aften fri for blærekreft og nå gidder jeg ikke å skrive mer om blærekreftselskapet eller noen som er ansatt i blærekreftselskapet noe mer.

Nå skal jeg be til høyere makter om at dette var en vond drøm. Hestdal gir opp og starter en kebabsjappe og vi får et nytt styre og en ny ledelse i blærekreftselskapet.

Jeg skal ALDRI skrive noe negativt om noen andre selskaper da det ikke er mulig å oppdrive noe som kan måle seg med blærekreftselskapet! :D

Medisinmannen
11.05.2018 kl 20:47 4477

Gjerne, det får min oppslutning sammen med alle andre i styret utenom Grannum R.Sant. Jeg hadde også stemt for å fjerne absolutt alle i ledelsen!

focuss, din teori om at Egbers ønsker å sikre seg Photocure billigst mulig fremstår ikke som en tåpelig konspirasjonsteori noe mer. Det må være noen som ønsker Blærekreftselskapet alt vondt som står bak. Det kan ikke være noen som ønsker selskapet noe godt som trekker i trådene.

Slettet bruker
11.05.2018 kl 21:08 4462

...og jeg som i lengre tid har erklært Lien (ex Biotec) som alle børsnoterte selskapers mest inkompetente, evneveike og udugelige ceo.

Det er mulig posisjonen ikke er like soleklar som jeg lenge har hevdet.

Du store alpakka hva enkelte evner å prestere.
jonda
11.05.2018 kl 22:37 4405

MM,

Det er vel ikke mer enn en oppdatering av hjemmesidene i forhold til den nye strategien som ble kommunisert for noen år siden og som gjenfinnes i årsrapporten for 2017:

Første side:
Photocure ASA delivers transformative solutions to improve the lives of bladder cancer patients. Our unique technology, making bladder cancer cells glow bright pink, has led to better health out- comes for bladder cancer patients. Photocure is headquartered in Oslo, Norway and listed on the Oslo Stock Exchange (OSE: PHO).

Photocure’s strategy is to create a specialty pharmaceutical company maximizing its commercial presence and the opportunity of its flagship brand Hexvix®/Cysview® in bladder cancer. In addition, the Company will continue to explore alone or in partner- ship with others new product opportunities that is complementary to our commercial activities and expertise.

Side 6:
About Photocure
Photocure ASA (“Photocure”, “the Company” or “the Group”) delivers transformative solutions to improve the lives of bladder cancer patients. Photocure’s unique technology, making bladder cancer cells glow bright pink, has led to better health outcomes for bladder cancer patients. Photocure is headquartered in Oslo, Norway and listed on the Oslo Stock Exchange (OSE: PHO).

Strategic direction – building a specialty pharmaceutical company
Photocure’s strategy is to create a specialty pharmaceutical com- pany maximizing its commercial presence and the opportunity of its flagship brand Hexvix®/Cysview® in bladder cancer. In addi- tion, the Company will continue to explore alone or in partner- ship with others new product opportunities that is complemen- tary to the Company’s commercial activities and expertise.




Medisinmannen
11.05.2018 kl 23:05 4386

Det er klart de har hatt fokus på "Flagship Brand" Hexvix/Cysview og ikke kunststykket å få både Cevira, Visonac og Lumacan til å floppe.

Nå har de gått fra å være verdensledende innen fotodynamisk teknologi til å bli et nisjeselskap som leverer et produkt som noen få blærekreftpasienter får stifte bekjentskap med. De signaliserer nå at de har gitt opp Cevira og Visonac. Begge produktene er nesten umulig å finne på web siden.

Spørsmålet jeg stiller meg er: Hva er poenget med dette? Det gir absolutt ingen mening. Det høres idiotisk ut.

Det verste er at dette er skikkelig gjennomtenkt da de søkte etter beskyttelse på dette i november 2017. Hvem i all verden synes det er en god ide å gå fra verdensledende innen fotodynamisk teknologi til å bli blærekreftselskapet?

Tror de dette skal bedre noe og øke salget? Skal det bygge varemerket Photocure?

Det er supert at selskapet bruker tid og ressurser på strategi og fokus, men når resultater er så dårlig så er det skremmende.


Ledelsen har enda ikke holdt en presentasjon som har fått noen til å ønske å investere i selskapet. Nå har de fjernet enda flere grunner til å bli aksjonær. Det hadde vært interessant å høre begrunnelsen for denne endringen og hva de ønsker å oppnå. Jeg håper virkelig de har en plan og et mål for slike endringer. Hvem kom opp med ideen og om dette er en endring som også styret bifaller.

Hestdal har imponert meg lite før, men nå begynner jeg virkelig å stille spørsmål med hva det er med den mannen.........
Redigert 11.05.2018 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
jonda
12.05.2018 kl 00:03 4315

PHO selger ikke Cevira og Visonac til andre farmasiselskaper gjennom å ha info på nettet. Cevira og Visonac er bonus, kjernen er blærekreft, så det er det aksjonærene burde bry seg om. Det er innen blærekreft PHO ser best mulighet for langsiktig vekst og muligheten til å tjene gode penger innen en rimelig tidshorisont. Da er det bedre for alle parter å fokusere på det området og slutte å bruke krefter på områder der det er større risiko og lengre til markedet. Dukker det opp en strategisk og seriøs partner for Cevira og Visonac er nok PHO lutter øre. Innen blærekreft har PHO allerede ett verdensledende produkt på markedet (i motsetning til andre farmasiselskaper på OB), så nå er det bare å rigge salgsapparatet, enten selv eller gjennom gode partnere.

Alt har ikke gått på skinner for PHO, men jeg syns den nåværende strategien er fornuftig, siden den rendyrker selskapet. Åpner også muligheten for oppkjøp da det er lettere å få et nisjet selskap til å passe inn, samt at det er lettere å synliggjøre verdiene.

Slettet bruker
12.05.2018 kl 06:19 4256

Hjemsiden i sig selv var ikke mye att rope hurra for. Men antar att selskapet blir mye enklare att finne vid ett goggel søk på bladder cancer..Og nær det gjeller
Cevira som virker vare ett fantastisk produkt. Er det mye som ikke er helt avklart. Tom pike som sitter i styret siden 2014 er leder for Vaccibody som
antagligen er største konkurrent til cevira. De håller på med fase 2 studie av vaksine mot forstadiet til livmorshalskreft. Det finnes jo som kjent reden
vaksine mot HPV viruset. Men vaccibody går vidare med sitt produkt, mens cevira blir lagt på hold. Man undrer jo om det er nån intern innformasjon
i selskapen som avgjør det.

Anners er eg spendt på de flexible scopen som skall lanseres nu, og hvorfor de ikke har blitt lansert før. Men det må jo vare en anledning som de
ikke har forklart. Men efter hånd som TURBT markedet i USA går over fra rigide til flexible . Så får vi anta att det blir BLC de velger. Så eg tror salget tar seg kraftigt opp nær det her med scopen blir avklart.
Redigert 12.05.2018 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
12.05.2018 kl 09:20 4171

Du høres ut som en BI gutt som har kommet på side 3 i pensum og forstått at rendyrking av selskap er veien til suksess. Det er det IKKE.

Her er det en eller annen som har trodd det samme og at det skal synliggjøre verdier? Det er rett og slett latterlig dumt.

Photocure må øke salget. Ikke en eneste urolog eller pasient vil lese på Photocure sin web side. De leter etter Hexvix og/eller Cysview.

The Bladder Cancer Company høres rett og slett idiotisk ut. Det må være en norsk økonom som har kommet opp med dette mølet her. Jeg kan ikke tenke meg noen andre som kommer opp med noe som er så dumt.

Blærekreftselskapet!!!

Photocure er ledet av en gjeng med klovner.

Siden er fortsatt oppe, men forhåpentligvis får vi snart se at det var en dårlig spøk.
Redigert 12.05.2018 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
trigger1
12.05.2018 kl 09:49 4148

Lurer på hvor mye de har brukt av aksjonærenes penger til dette mølet. De har vel hyret inn noen rådyre profileringskonsulenter som har fått fritt spillerom i zombieland. Det verste med det hele er at de med dette geniale trekket uttrykkelig har fortalt markedet med store bokstaver at de har gitt opp Cevira, Lumacan og Visonac, og at de i overskuelig fremtid kun kommer til å klamre seg til Cysviewhalmstrået. Man kan miste munn og mæle av mindre...
Slettet bruker
12.05.2018 kl 09:54 4142

Ja da Herr Besser Wisser.
Nu tror eg folk flest ikke leser om bladder cancer. Det er bare de som har fått det påvist selv, eller en slekting
eller nære venn. Så det ligger nære til hånds de begynner med bladder cancer. Men eg tror ikke urologer
leter efter behandlingsformer på nettet. Men bare fortsett att komme med dine påstander du, de fleste ser om det ligger
nåt i dem.??????
Medisinmannen
12.05.2018 kl 10:07 4137

Det er virkelig ille. Er det ingen i styret og ledelsen som har stilt seg selv spørsmålet: "Hva oppnår vi med dette?" De oppnår ingenting mtp å øke salget av Hexvix/Cysview. Det er åpenbart. De oppnår ikke noe målbart positivt. En økonom vil komme med sine floskler om at det er " positivt å rendyrke selskapet for å synliggjøre verdier". Hvor denne teorien har kommet fra er usikkert, men ser man på de virkelige store og vellykkede selskaper så styres ikke de av virkelighetsfjerne økonomer som serverer sånt tøv.

Ingen biotekselskaper med respekt for seg selv finner på sånt idioti. Novo Nordiske kaller seg ikke "The Diabetes Company", men oppnår suksess. De profilerer hjemmesiden sin bra, men produktene enda bedre. Det aller viktigste er jobben i markedet opp mot urologer, myndigheter og pasienter.

Photocure har misforstått totalt. Ikke nok med at det er totalt virkningsløst. Det høres helt latterlig ut og fremstiller Photocure som et selskap som er ledet av idioter.

Nå har Hestdal effektivt fjernet Cevira, Visonac og Lumacan. Har ikke disse produktkandidatene en verdi? Hvorfor skal ikke dette synliggjøres?

Hva om Salix mislykkes med sitt produkt? Skal ikke blærekreftselskapet prøve med Lumacan? Eller vil man da si: "Nei, vi er et rendyrket blærekreftselskap så det kan vi ikke. Da risikerer vi å ikke synliggjøre våre verdier. "


Det er ikke noe motstridende mellom fullt fokus på Hexvix/Cysview samtidig som man også jobber videre med Cevira, Visonac og Lumacan.


Redigert 12.05.2018 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
focuss
12.05.2018 kl 10:23 4126

Det er tidligere opplyst at styret arbeider med å bestemme videre skjebne for Cevira og Visonac. Det virker som de nå bør ta med Lumacan også. Og det er på tide vi hører hva de konkret har gjort så langt.
Slettet bruker
12.05.2018 kl 10:30 4116

De bruker jo 20 mil i året på produkt oppfølgelse på Cevira og Visonac, men Lumacan har eg ikke hørt tales om foren nu.
Tror ikke de er lagt vekk, men det er vel ingen informasjon av betydelse just nu. Men vi vet ikke nær
det kommer en overraskelse. Eg tror ikke det kommer någet bedre eller rimligare en Cevira på markedet.
sjakknøtt
12.05.2018 kl 10:32 4114

Jeg tror ikke vi skal legge så mye vekt på dette- om selskapet kaller seg det ene eller det andre.
For meg syntes dette som et ledd i en målrettet storsatsing i å gjøre Cysview/Hexvix mere synlig i markedet i forkant av lansering for tilgang til surveilancemarkedet i USA, som starter fra og med andre halvår 2018.
Jeg er overbevist om at kombinasjonen refusjon, tilgang på det tre ganger så store surveilance markedet og bruk av fleksiscope, vil virkelig få fart på salget av Cysview i USA. Det sentrale spørsmålet er hvor stor andel av blærekreft markedet Photocure vil klare?
Selv små prosentandeler som f.eks. 5% til 10%, vil gi store inntekter. Innen to år kan en 20% markedsandel være et realistisk mål. Husk at vi for mange mennesker snakker om liv og død og en tilværelse i angst.
Hadde jeg selv vært rammet av blærekreft, ville hvertfall jeg sørget for å få den beste behandling, som også minsker risikoen for tilbakefall.
Jeg tror Photocure vil lykkes - pasiententene vil ha det beste produktet!
Jeg ser også at flere av sykehusene i USA, nå reklamerer for bruk av blålys og Cysview i deres behanlingstilbud.
Syntes her på denne tråden er svært mye syting om detaljer og små bagateller.
Medisinmannen
12.05.2018 kl 11:01 4082

Det du ikke forstår er selskapets fokus og forståelse over hva som skal til for å lykkes. Det er en grunn til at Photocure er 99,9% mislykket etter at Hestdal tok over. Skal den lille muligheten som er igjen så må selskapet bruke sine ressurser riktig og ikke tulle rundt som fulle sjømenn ( Jeg har større tro på verdiskapingsevnen til fulle sjømenn enn enkelte i Photocure). Nå har de brukt måneder på en kosmetisk endring av websiden og funnet opp et "Monthy Python" aktig kallenavn på eget selskap. Det bruker de tiden sin og selskapets ressurser på.

Det er 100% idiotisk og en god forklaring på hvorfor denne ledelsen bør sparkes umiddelbart.

Muligheten er der, men Hestdal og Co. er ikke i stand til å lykkes. Det er naturstridig om slike klovner skal få til noe.
Redigert 12.05.2018 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
focuss
12.05.2018 kl 11:11 4070

Sjakknøtt.
Enig i det du skriver og synes også den nye hjemmesiden er målrettet og fokusert på det som har betydning for PHO fremover. Synes også de bruker betegnelser som sikter til at deres produkt virkelig er "state of the art" og representerer noe nytt og bedre til blærekreft rammede.

Ellers så er både Cevira og Visonac beskrevet i pipeline og de bør kanskje også ta med Lamacan nå.
sjakknøtt
12.05.2018 kl 11:21 4057

MM
Jeg syntes kritikken din er altfor ensidig! - 99,9% mislykket sier du - hva er det for noe tull?
Jeg er enig i endel av kritikken. Vi kunne nok hatt en bedre leder enn Hestedal, en bedre styreformann og et styre som i langt større grad var på eiersiden. Selskapet har heller ikke sålangt kommet i mål med Cevira og Visonac. Der er nok gjort noen tabber opp gjennom årene, det er riktig. Likevel står vi nå foran et spennende år, med et meget godt produkt som jeg tror vil gi store inntekter for Photocure i årene fremover.
Jeg tror vi skal snakkes neste år på denne tid - da tror jeg dine 99.9% mislykket påstand vil virke latterlig. Jeg tror Photocure aksjen vil ha steget betydelig i kurs innen 12 mai 2019.

jonda
12.05.2018 kl 11:23 4053

MM,
Interessant ar du nevner Novo Nordisk. Hentet dette fra deres hjemmeside:
About Novo Nordisk

At Novo Nordisk, we are driving change to defeat diabetes and other serious chronic conditions.

Novo Nordisk is a global healthcare company with more than 90 years of innovation and leadership in diabetes care. This heritage has given us experience and capabilities that also enable us to help people defeat other serious chronic conditions: haemophilia, growth disorders and obesity.

Nøkkelen er at de har hatt en klar strategi om å fokusere på diabetes fra dag en. Når de så har en stabil melkeku har de valgt å satse på andre sykdommer i samme kategori, kroniske sykdommer.

Sammenligner vi med PHO har de en teknologi som kan brukes innenfor mange områder fra blærekreft til akne. Det er veldig vanskelig å drive en effektiv satsning innenfor mange ulike områder der det ikke finnes synergier og eneste likhet er teknologien. Derfor er det logisk å satse på det området der man har kommet lengst og man på kort sikt kan begynne å tjene penger. Det er jo det alt dreier seg om, å tjene penger, for jeg tror ikke interessen for en emisjon i PHO er veldig høy blandt oss aksjonærer. Uten en forsvarlig økonomi finnes det ikke en fremtid, heller ikke for PHO. Det er jo derfor blærekreftmarkedet må begynne å vise et pent overskudd, slik at hele selskapet går i pluss.

Når PHO tjener bra med penger, og vi har fått tilbake litt i utbytte, kan PHO vurdere å utvide sin portefølje. For å komme dit må PHO tjene penger...

PHO skal gjøre minst mulig rundt Cevira, Visonac og Lumacan frem til selskapet genererer et solid overskudd totalt. Selvsagt skal de håndtere seriøse interessenter for disse, men aktiviteten skal være bevisst begrenset ut over denne håndteringen.


focuss
12.05.2018 kl 11:26 4048

MM
Tror ikke fulle sjømenn har særlig mye å hente hos FDA.
Ellers så synes jeg det er utvist ambisjoner ved å starte og gjennomføre et Fase 3 studier med mer en 300 pasienter finansiert med egne midler, for å slippe inn i et nytt 3-4 ganger så stort marked. Gjennomføring av studier som dokumenterer samfunnsøkonomisk lønnsomhet er heller ikke noe å slippe fulle sjømenn i gang med. Samarbeidet med BCAN kan også være gull verdt. Synes for meg som om de har vært tålmodige men veldig målrettet.