<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Agenda

Annonsørinnhold

Annonsørinnhold

Skreddersydde annonser får fart på omsetningen og gir penger i kassa

Omsetningen er alfa og omega til alle virksomheter. De fleste kunder befinner seg på sosiale medier som Facebook og Google. – Poenget er å ha kunnskap om målgruppen din og skreddersy teksten. Slik lykkes du med å øke omsetningen, sier Souleman Louragli, daglig leder, LEADZ.

– Det er nettopp det modellen vår hjelper deg med, fortsetter han. – Annonseteksten må tilpasses den kanalen du vet at du treffer kunder. Derfor er research så avgjørende for suksessen din. Hvis du ikke gjør research, så vet du heller ikke hva du skal legge vekt på i markedsføringen, poengterer Louragli.

Han viser til erfaringer under pandemien. – Da var det mange bedrifter som sleit med å selge tjenestene sine. Det ble stor etterspørsel etter modellen vår, og vi erfarte at den fungerte for de fleste tjenestebaserte bedrifter. Markedsføringskonseptet vårt hjalp 40 bedrifter fra og gå konkurs, sier Louragli, fornøyd.

En konkret historie

Det gjelder å fortelle hva dine tjenester bidrar til å løse for kunden. På denne måten kan du få 40 - 60 leads (potensielle kunder) i måneden. Det er ikke uvanlig at kundene våre oppnår at 60 prosent av leadsene fører til kunder og salg – allerede etter første måned.

Louragli mener at altfor mange bedrifter er komfortable med å kaste bort tusenvis av kroner på annonsering som ikke gir resultater. Å lykkes med salg på sosiale medier, kreves det noe annet enn tekst og bilde som skriker til deg «Vi har et stort utvalg av hagemøbler» eller «Vi har over 30 års erfaring, kom og kjøp til halv pris».

– Å illustrere en løsning på et problem som allerede finnes i et marked, er egentlig hele hemmeligheten, sier Louragli. Det er historien din og dialogen med kunden som påvirker menneskene til å kjøpe tjenesten din.

Les mer om LEADZ-modellen 

Hentet fem millioner på ti måneder

Louragli forteller om et bilpleiefirma i Bergen, K2000 Bilpleie. Arild Pettersen kjøpte firmaet sommeren 2021. På denne tiden hadde bedriften høy leverandørgjeld og ubetalte regninger. Pettersen visste at han måtte skaffe flere kunder for å overleve, men han visste ikke hvordan. Han fikk hjelp av modellen til LEADZ, og allerede første dagen ser Pettersen resultater. Kundene strømmer på og betaler der og da for bilpleien.

– Annonsene til K2000 Bilpleie på sosiale medier er ikke lenger et hensiktsløst innlegg som står i veien og skaper støy for leseren. 10 måneder senere har LEADZ generert over fem millioner norske kroner inn i firmaet til Pettersen, slår Louragli fast.

Dette er LEADZ

LEADZ hjelper selskaper med å finne nye mulige kunder som utvikler businessen deres. LEADZ har lang erfaring innen digital markedsføring. Hovedkontoret ligger i Oslo. Les mer: www.leadz.no

Annonsørinnhold