<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Agenda

Annonsørinnhold

Annonsørinnhold

Det koker i utleiemarkedet!

Hybel AS, som ble en del av Visma-konsernet i 2022, står bak markedsplassen Hybel.no og forvaltningsplattformen Hybel Premium.

Nå melder selskapet igjen om rekordvekst og meget høyt trykk i leiemarkedet.

De siste årene har Hybel galoppert forbi konkurrentene og etablert seg som Norges desidert største forvaltningsplattform for utleiere og utleieselskaper i Norge. Selskapet har i dag nærmere 5 000 aktive kunder, hvor mer enn 1 100 er eiendomsselskaper som har boliger som en betydelig del av sin portefølje.

For andre året på rad har Hybel Premium opplevd en vekst i antallet leieforhold under forvaltning på ca 80%. I tillegg noterer selskapet nå også en rekordvekst på markedsplassen, hybel.no, melder daglig leder Christian Rasmussen.

– Så langt i 2023 ser vi en vekst i antallet registrerte leietakerprofiler på nærmere 30%, sier daglig leder, Christian Rasmussen. I tillegg opplever våre utleiere en vekst i antallet henvendelser på sine annonser på hele 44% sammenlignet med samme periode i fjor.

Å være eiendomsforvalter har aldri vært enklere

I 2022 ble nærmere 7.000 eksisterende leieforhold enkelt og effektivt importert til Hybel Premium plattformen fra en rekke ulike forvaltningsløsninger. Umiddelbart får både forvalter og leietakere en enklere hverdag.

Hva Hybel Premium plattformen gir av effektiviseringsgevinster er vanskelig for mange å forstå før man er i gang. Nivået på brukervennlighet, automatisering, funksjonalitet og kundeoppfølging blir samtlige nye kunder meget positivt overrasket over, forteller Christian Rasmussen.

Kontinuerlig utvikling og kundedrevet innovasjon

Tilbakemeldinger fra kunder har vært viktig for Hybel helt fra tiden før de lanserte Hybel Premium plattformen tilbake i 2018.

– Personlig mener jeg at det store volumet av kunder og deres kompetanse er ett av våre nye unike konkurransefortrinn, sier Christian Rasmussen

– Det siste året har vi også etablert et tech-fora hvor kunder kommer med innspill til ny funksjonalitet og samtidig kan kommentere og stemme på andre sine ideer. Sammen med våre engasjerte og dyktige kunder får vi dermed en enorm innovasjonskraft.

Book møte for å lære mer!

Dette er funksjoner som utleieselskapene setter mest pris på i dag:

Full oversikt ett sted og 100% mobiltilpasset

  • Eget dashboard, leietakeroversikter, betalingsstatuser, hvilke eiendommer er og blir ledige i fremtiden.

Meldingsplattform, notater og dokumentarkiv

  • Full historikk på kommunikasjon med leietaker. Enkelt å sende fellesmeldinger til alle nåværende og fremtidige leietakere per bygg eller eiendommer.

Digitale og trygge leiekontrakter

  • Enkel signering med bankID samt sms og social login, ved behov.

Digitale inn- og utflyttingsprotokoller

  • Lett å opprette på mobil, registrere avvik, inventarliste, ta bilder, signere.

Gratis annonsering på Hybel.no og integrasjon mot Finn

  • Man får dermed tilgang til begge markedsplassene i Norge og samtidig kommer alle henvendelser inn på forvaltningsplattformen hvor det er enkelt å tildele bolig og opprette leiekontrakt.

Vedlikeholdsmodul med integrasjon mot FDV-plattform

  • Enkelt for leietaker og forvalter å opprette vedlikeholdssaker, tildeling til ansvarlig vaktmester, api-integrasjon med FDV-plattformer som Propely.

Depositumskonto: Integrert opprettelse og avvikling av konto

  • Opprettes ved signering av leiekontrakt. Utbetales automatisk ved signering av utflyttingsprotokoll.

Depositumsgaranti: Integrert opprettelse og kravløsning - også for utenlandske leietakere uten bankID

  • Hybel og Tryg tilbyr dette produktet til alle leietakere. Man trenger verken kredittsjekk eller bankID. I tillegg gjøres garantikrav enkelt og sømløst direkte på plattformen.


Les hva andre kunder forteller

Automatisk opprettelse av strømabonnement

  • Gjøres ved signering av leiekontrakt hvor leietaker får >60 alternativer og utleier ser at strøm er bestilt. Målernummer hentes automatisk fra eiendommen.

Integrert kredittsjekk av leietakere

  • Alle leietakerprofiler har tilgang til å gjøre en gratis kredittsjekk på seg selv som Hybel betaler for. I tillegg kan utleier også kredittsjekke selv, om ønskelig.

Innkreving av husleie med integrasjon mot inkassoselskap

  • Husleie faktureres automatisk 15 dager før forfallsdato og påminnelser sendes dag 1 og dag 5. Dag 14 genereres inkassovarsel fra Visma som også bistår med utkastelsesprosess, om ønskelig. For leietaker er det enkelt å opprette avtalegiro og gjøre betalinger fra utlandet.

Fakturering av tilleggskostnader

  • Lett å gjøre tilleggsfakturering. I tillegg har man mulighet til å fakturere faste tillegg etter avtale (bod, parkering, fjernvarme, varmtvann, felleskostnader med mer).

Regnskapsintegrasjoner og rapporteringsmodul

  • Hybel fungerer som et komplett forsystem til regnskapssysstemet. Det gjør at man kutter betydelig med tid og kostnader på regnskap. Import av regnskapsdata og transaksjoner gjøres effektivt ved filimport. Man har også tilgang til en rekke rapporter som rent roll, lediglister, akonto betalinger, åpne poster, SAF-T rapporter med mer.

Tilganger for flere kolleger - også vedlikehold, regnskap, revisor

  • Inviter inn kolleger eller eksterne aktører. Du får en komplett logg på hvem som har gjort hva. Det er også muligheter for tilgangsstyring.

Næringsutleie

  • Hybel støtter fakturering av enkel næringsutleie med eller uten mva, kvartalsvis fakturering, felleskostnader, leietakertilpasninger med mer.

Min side for leietakere

  • Leietaker kan få tilgang til en egen leietakerplattform. Her finner de leiekontrakten, innflyttingsprotokollen, betalingsmeldinger og status. I tillegg kan de sende meldinger og melde inn vedlikeholdssaker.

Support

  • Hybel har et kundeløfte som oppfylles hver dag. Alle henvendelser vi får fra kunder innen kl 15:30 hverdager besvares samme dag. Henvendelser etter 15:30 besvares senest neste virkedag. I tillegg har Hybel et omfattende Hjelpesenter i tillegg til å gi support over telefon og video.

Søknadsmodul

  • Hybel har en tilleggsmodul som gjør det mulig å motta søknader for effektiv behandling, tildeling og kontraktsopprettelse. Modulen kan også integreres mot utleiers nettside.

Hvordan komme i gang? Se video under 

Annonsørinnhold