- Det er lett å ha en idé, og så skal den gjennomføres og da må man nesten ha med seg folk som kan ting en ikke kan selv. Så vi er en gjeng som har startet opp Flor, for å lage arbeidsklær, forteller medgrunder i Flor, Kristin Lemme.Hun er selv bonde, og fant ut at de tradisjonelle arbeidsklærne man har på seg i fjøset er tunge – og ikke tilpasset kvinnekroppen.Målgruppen Flor har siktet seg inn på er kvinnelige bønder, og produktene deres har allerede kommet inn på Felleskjøpet.«Fungerer det for en bonde, fungerer det for de fleste»De første tre månedene produktene var i salg nådde selskapet en omsetning på én million kroner. - Men hvor mange kvinner er det de håper å nå?- I Norge er det ca. 40.000 kvinner som er tilknyttet jobber innen landbruket på et eller annet vis. Det er hovedmarkedet. Totalmarkedet er ganske stort, men vi må begynne et sted. Så hvis du lager noe som er godt nok for en bonde, som må være elektriker, jordmor, gartner, mekaniker og kanskje alt på samme dagen. Med andre ord lager du noe som fungerer for en bonde, så fungerer det for de fleste andre, sier medgründer Johan Høstmælingen, og fortsetter;- Tanken er at vi skal bygge dette her ut til andre yrkesfag, som elektro, snekker og så videre.Ser marked på 800 mill.Han anslår at totalmarkedet i Norge på arbeidsklær ligger omtrent på en milliard kroner. I Skandinavia er det omtrent på fire milliarder kroner.- Hvis man regner på hvor mye som kan være en kvinneandel, så kommer vi til ca. 800 millioner kroner. Så her er det muligheter, for å si det sånn, sier Høstnmælingen, og legger til;- Det er noe som heter at hvis du tenker milliarder, så tjener du milliarder – og tenker du millioner, så tjener du millioner.Hør hele podcasten her:NB! Startup-uken fortsetter på HegnarTV og HegnarPodden i dag.Se programmet under.