<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

– Skal du være annerledes, eller skal du være billigst?

Juryen er knallhard når 20 selskaper skal bli til ti finalister i konkurransen om å bli Norges neste Vext-selskap.

Publisert 10. okt. 2019
Oppdatert 10. okt. 2019
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 330 ord

Finansavisen søkte sommeren 2019 etter gründerselskaper som ville konkurrere om å blir Norges neste Vext-selskap.

Vi mottok over 40 søknader – og av dem ble 20 selskaper plukket ut til å møte på pitcheaudition.

Stiller høye krav

Kriteriene for å søke var mange. Blant annet har Finansavisen lagt fokus på at selskapene må kunne vise til omsetning og at de har flere enn én eier.

For å skille klinten fra hveten har vi hentet inn en jury som er eksperter på å se innovasjon i praksis. 

Juryen, som har i oppgave å se selskaper med vekstpotensial, som er eller skal inn i en scaleup-prosess og som har et vinnende konsept eller produkt, består av:

-Tidligere leader for digital transformation i Google Norge, Siri Børsum

-Co-founder & Managing Partner, Katapult Impact Accelerators, Haakon Brunell

-Sjef for Nordea Growth, Håvard Lintvedt

-Gründerjournalist i Finansavisen, Margrethe Hegnar,

-Head of marketing og communication i PwC, Henrik Lervold

-Sjef og coach for EpiCenter Norge, Peter Jetzel

-Leder for Hegnar Media Digital, Jon Trygve Hegnar.

Streng jury i Vext: Sjef i Nordea Growth, Håvard Lindtvedt, Co-founder og managing partner i Katapult Accelerators, Haakon Brunell, gründerjournalist i Finansavisen, Margrethe Hegnar og sjef for EpiCenter Norge, Peter Jetzel. Foto: RedAnt Productions Foto: RedAnt

Millionpremier

20 selskaper ble kuttet ned til ti finalister som Finansavisen skal følge frem til våren 2020 i en egen TV-serie.

De konkurrerer om å blir Norges neste Vext-selskap, og en premiepakke få andre gründerselskaper kan drømme om.

  • Annonser verdt én million kroner i Finansavisen.
  • Reise, opphold og billetter til gründerkonferansen Slush 2020 i Helsinki.
  • Konsulenttjenester fra PwC til en verdi av 100.000 kroner.
  • Ett år medlemskap i EpiCenter Norge til en verdi av 250.000 kroner.
  • To dagers kurs i Growth Hacking, i samarbeid med Growth Tribe Norge.
  • Innlegg på Investordagen 2020.
    Skal kåre en vinner: Fra venstre tidligere leader for digital transformation i Google Norge, Siri Børsum, -Head of marketing og communication i PwC, Henrik Lervold og sjef for EpiCenter Norge, Peter Jetzel. Foto: RedAnt

Norges neste Vextselskap?

Dette er finalistene:

  1. Stingray Marine Solutions
  2. Cavai
  3. Clean Sea Solutions
  4. Bike Fixx
  5. Dermatolog.no
  6. Ignite Procurement
  7. Sharebox
  8. Wiral Technologies
  9. Småkassen
  10. Vita Water

Se hvordan det gikk på auditions her: 

Episode 1: Hvem blir de første fem finalistene?