<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

50 millioner glapp for Elkjøp

Da handlelystne nordmenn skulle handle på Elkjøps nettside på Black Friday, ble mange sittende i kø. Kundene raste og elektrokjeden tapte store inntekter.

    Publisert 3. des. 2019 kl. 05.03
    Oppdatert 3. des. 2019 klokken 05.44
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 124 ord
    BLACK FRIDAY: Det ble en svart dag for Elkjøp da kunder ble sittende i kø på nettsiden og ikke fikk handlet. Foto: Elkjøp

    – Trykket var langt over det vi ventet. Alle varsellampene lyste rødt. Vi tror minst 10 til 15 prosent av salget på nett ble borte. Det kan også være enda mer, sier sjef i Elkjøp Norge Fredrik Tønnesen til Dagens Næringsliv.

    Selskapet gikk ifølge egne beregninger glipp av 50 millioner kroner i kundeomsetning i Norge på grunn av problemene. Selskapet innrømmet at det ikke var godt nok forberedt.

    Tønnesen sier til avisen at systemet var testet mange ganger før den store handledagen, men at det ikke er annet å gjøre enn å beklage til dem som forgjeves ble sittende og vente.

    Problemet ble kjent torsdag kveld, og det gikk ett døgn før nettsidene fungerte som de skulle.

    (©NTB)