<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kid øker salget kraftig på nett

Men totalt sett pekte pilene nedover i første kvartal.

    Publisert 7. apr. 2020 kl. 08.28
    Oppdatert 7. apr. 2020 klokken 08.31
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 94 ord
    ØKER KRAFTIG PÅ NETT: Kid Interiør. Foto: Magnus Rørvik Skjølberg

    Kid hadde i første kvartal 2019 en omsetning på 287,1 millioner kroner, 3,7 prosent ned fra 298,0 millioner kroner i samme periode i fjor, går det frem av en børsmelding.

    «Like-for-like»-salget falt 4,0 prosent, mens nettsalget vokste 31,7 prosent.

    I løpet av kvartalet stengte Kid én butikk, mens to butikker ble pusset opp.

    Ved slutten av kvartalet hadde Kid totalt 143 butikker, opp fra 142 butikker i samme periode i 2019.

    Hemtex i Sverige økte i første kvartal omsetningen med 6,6 prosent til 225,8 millioner svenske kroner. «Like-for-like»-salget steg 7,9 prosent, mens nettsalget vokste 38,0 prosent.

    Les mer her.