<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Sterk vekst i inntektene og mobilmarkedet

Fjordkraft økte inntektene med 27 prosent i årets første kvartal. 

Publisert 14. mai 2020
Oppdatert 14. mai 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
+ mer
lead
1.KVARTAL: Konsernsjef Rolf Barmen i Fjordkraft Holding. Foto: Iván Kverme
1.KVARTAL: Konsernsjef Rolf Barmen i Fjordkraft Holding. Foto: Iván Kverme

Gunstig markedsdynamikk med historisk lave elspotpriser ga et hopp i inntektene på 27 prosent, melder Fjordkraft i kvartalsrapporten torsdag. 

Den solide veksten i Mobile segmentet fortsetter med mer enn 10.000 tegninger for kvartalet. Selskapet opplyser at det er godt på vei mot målet på 125.000 abonnenter i slutten av 2020. 

Volumet i forbruker- og næringslivssegmentet sank med 6 prosent. Hovedårsaken var mildvære, færre anbudskunder og virusbegrensninger.

Alle månedene i kvartalet var varmere enn normalt og segmentenes utsikter er revidert basert på resultatet i 1. kvartal, mens konsernutsiktene er uendret.

SE DIREKTE: Webcast fra kvartalspresentasjonen

Fjordkraft

(Mill. kr.) 1. kv./2020 1.kv./2019
Driftsinntekter 481 378
Driftsresultat 231 171
Resultat før skatt 235 173
Resultat etter skatt 184 134

Fjordkraft Holding

  • Merkenavn for strømsalg til sluttbrukermarkedet. 
  • Har hovedkontor i Bergen. 
  • Adm. dir. er Rolf Barmen. 
  • Etablert april 2001 etter fusjon mellom kraftomsetningsdivisjonene til BKK og Skagerak Energi. 
  • Største aksjonærer er BKK AS og Skagerak Energi.