Tapene fortsetter, tross økt interesse
Tapene fortsetter for poLight, som ønsker å utvikle en volumplattform.
![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F41582314.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3D234c6fddaa68f586169e247e615f2bb514e345159b761c00d6013294d3ef5585)
poLight tapte 19,3 millioner kroner etter skatt i 1. kvartal, mot 14,7 millioner kroner i samme kvartal i fjor. Det til tross for at selskapet ser positive inntekter på en halv million kroner i forhold til 1. kvartal i fjor, melder selskapet i kvartalsrapporten fredag.
Teknologiselskapet opplyser at dets TL-linjer blir brukt i to kommersielt tilgjengelige smartwatch-telefoner, og at TLens designet benyttes i et strekkodeprodukt av en Tier 1-leverandør.
Markedsføringsaktivitetene har blitt opprettholdt på et høyt nivå og er støttet av kommersiell fremgang i segmentet for bærbare produkter. Selskapet lanserte også i løpet av kvartalet et strekkodedesign og produktet forventes å benyttes i markedet i tredje kvartal 2020.
– Mange års hardt arbeid og utholdenhet har lønt seg da TLens ble valgt for inkludering i smartwatch-telefoner tidlig i 2020. Tilbakemeldingene fra markedet er gode, og vi opplever økt interesse for TLens, sa Øyvind Isaksen, adm. direktør i poLight.
– Vi jobber for tiden med å utnytte referansene vi har etablert for å vinne ytterligere kontrakter, ikke bare i smartwatch-markedet, men også i det bredere wearables markedet. Dette kan gi en god volumplattform for oss, så vel som en referanseplattform for inngang i smarttelefonmarkedet, sa Isaksen.
SE DIREKTE: Webcast fra kvartalspresentasjonen
poLight
(Mill. kr) | 1. kv./20 | 1. kv./19 |
Driftsinntekter | 0,5 | 0 |
Driftsresultat | -19,2 | -14,9 |
Resultat før skatt | -19,3 | -14,7 |
Resultat etter skatt | -19,3 | -14,7 |
poLight