<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

TikTok tidoblet i verdi i april – forbi Netflix og YouTube

Én video kan generere opp til 400.000 kroner.

    Publisert 25. mai 2020 kl. 14.05
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 183 ord
    TIDOBLET: TikTok ble vesentlig mer verdt i april. Foto: Dreamstime

    TikTok har tatt den yngre generasjon med storm og har tidoblet seg i verdi forrige måned.

    TikTok og dets kinesiske tvilling Douyin toppet begge listene i april inntektsmessig, ifølge data fra Sensor Tower som ekskluderer spill og annonser.

    Appen økte inntektene med tigangen til 78 millioner dollar, eller over 780 millioner kroner. Det sender TikTok forbi gigantselskaper som YouTube, Tinder og Netflix.

    I første kvartal 2020 har TikTok generert hele 315 millioner nedlastninger verden over, opp fra 187 millioner året før, og Sensor Tower understreker at coronakrisen har hatt en positiv effekt på appen.

    400.000 kroner på én video

    Det er Kina som står for brorparten av inntektene, 86,6 prosent, og USA på andreplass med 8,2 prosent. 

    I appen kan man kjøpe virtuell valuta som man kan bruke for å støtte sine favorittfølgere. TikTok-brukerne publiserer 15 sekunder lange videoer av seg selv, ofte med en kjent sang eller lydklipp over. 

    Charli D'Amelio har hele 58,3 millioner følgere og er TikToks mest fulgte. Forrige uke ble det klart at hun kan tjene opp mot 400.000 kroner på én TikTok-video og har rukket å opparbeide seg en formue på 40 millioner kroner.