<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kid tjener rått på coronaviruset

Coronakrisen gjør at stadig flere nordmenn prioriterer hjemmetekstil. I andre kvartal har omsetningen til Kid vokst med 20 prosent.

Publisert 16. juni 2020
Oppdatert 16. juni 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 110 ord
VEKST: Konsernsjef Anders Fjeld i Kid har god grunn til å smile. I andre kvartal er salget opp 20 prosent. Foto: Kid

I en børsmelding tirsdag ettermiddag kommer Kid med en foreløpig markedsoppdatering for andre kvartal. I likhet med XXL har interiørkjeden sett solid vekst innen alle varekategorier i kvartalet. 

Frem til 15. juni har Kid en samlet omsetningsøkning på 20 prosent, hvor Kid Interiør står for en vekst på 26 prosent, mens svenske Hemtex bidrar med 12 prosent.

«Det ser ut til at kundene prioriterer hjemmetekstil og tilbehør til hjemmet under coronakrisen», skriver selskapet.

Handelsoppdateringen ble godt mottatt i markedet og aksjen skjøt opp umiddelbart. I skrivende stund er kursen 77 kroner, etter en oppgang på nesten 13 prosent.

Den 7. juli legger Kid frem regnskapstall for andre kvartal.