<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Bugatti med elbil til poden – dyrere enn bilen du kjører nå

Den røffeste modellen produserer elleville 13,4 fjordinger på bakhjulene.

Publisert 28. juli 2020
Oppdatert 28. juli 2020
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 267 ord

Bugatti har nylig lansert en elbil til barn med det klingende navnet Bugatti Baby II. 

Bilen er en replika av bilen Ettore Bugatti, grunnlegger av bilmerket, bygde til sin sønn i 1926. Denne bilen var omlag 50 prosent av størrelsen til Type 35, den legendariske modellen som ble brukt i bilrace verden over på tidlig 1900-tall, og det ble bare laget omlag 500 eksemplarer.

Den nye Baby II visker ut linjene mellom en bil og et leketøy – både på grunn av utseende, men også ytelse.

Baby-modell i store sko

Baby II er omlag 25 prosent mindre enn Type 35, med bare ett sete, og får dermed et roadster-preg i uttrykket. Bilen er helelektrisk, leverer 24-49 kilometer rekkevidde avhengig av modell, og har plass til voksne – men du skal ikke være for høy før det begynner å bli ubehagelig.

Innvendig ligner bilen mistenkelig på Type 35, med ratt som kan tas av og på raskt og originalt instrumentpanel.

Bugatti kommer til å produsere 500 eksemplarer også av denne Baby-modellen. Den billigste modellen kan bli din for 321.000 kroner, mens den dyreste koster 626.000 kroner.

Raskt leketøy

Du kan velge mellom tre typer Baby II: Base, Vitesse og Pur Sang. Base-modellen sender elleville 5,8 fjordinger til bakhjulene når man setter bilen i Expert-modus. Toppfarten er 48 km/t. 

Både Vitesse og Pur Sang produserer 13,4 hester på bakhjulene, og toppfarten er 64 km/t på begge modellene. Forskjellen mellom disse modellene er at Vitesse har karbonfiber-karosseri, mens Pur Sang har aluminiumskarosseri som ifølge Bugatti tar rundt 200 timer å forme for hånd.