ICE Group fortsetter å tape penger selv om tapskranen var skrudd igjen litt i 2. kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor. Telekomselskapet tapte 181,0 millioner kroner mot 297,0 millioner kroner i fjor.
Inntektene steg med 76 millioner kroner og skyldes blant annet at selskapet tegnet 15.000 nye mobilabonnementer i perioden.
– Inntektene fra mobilmarkedet beløp seg til 379 millioner kroner i andre kvartal, en vekst på 19 prosent sammenlignet med fjoråret, sier Eivind Helgaker, adm. direktør i ICE Group.
Helgaker påpeker også at selskapets justerte EBITDA var positiv for andre kvartal på rad. Justert EBIDTA beløp seg til 2 millioner kroner, mot minus 46 millioner kroner i fjor.
Målsetning i sikte
På fem år har ICE klart å kapre mer enn 10 prosent av mobilmarkedet i Norge og selskapet opplyser at det har dekning i over 90 prosent av landet.
– Vi er trygge på at vi kommer til å nå målet om en markedsandel på 20 prosent på mellomlang sikt, sier Helgaker.
I slutten av andre kvartal hadde Ice Group 598.000 mobilabonnenter og salget av nye abonnenter er fortsatt negativt påvirket av coronapandemien, opplyser selskapet i kvartalsrapporten.
Se hele kvartalsrapporten her.
SE DIREKTE: Webcast fra kvartalspresentasjonen
Ice Group
(Mill. kr) | 2. kv./20 | 2. kv./19 |
Driftsinntekter | 497,0 | 421,0 |
Driftsresultat | -136,0 | -182,0 |
Resultat før skatt | -180,0 | -298,0 |
Resultat etter skatt | -181,0 | -297,0 |