<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Fortsatt blodrøde tall for ICE

Men selskapet vokser seg store i mobilmarkedet. 

    Publisert 18. aug. 2020 kl. 07.28
    Oppdatert 18. aug. 2020 klokken 07.36
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 197 ord
    ICE Group hovedkvarter Foto: ICE Group

    ICE Group fortsetter å tape penger selv om tapskranen var skrudd igjen litt i 2. kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor. Telekomselskapet tapte 181,0 millioner kroner mot 297,0 millioner kroner i fjor. 

    Inntektene steg med 76 millioner kroner og skyldes blant annet at selskapet tegnet 15.000 nye mobilabonnementer i perioden. 

    – Inntektene fra mobilmarkedet beløp seg til 379 millioner kroner i andre kvartal, en vekst på 19 prosent sammenlignet med fjoråret, sier Eivind Helgaker, adm. direktør i ICE Group.

    Helgaker påpeker også at selskapets justerte EBITDA var positiv for andre kvartal på rad. Justert EBIDTA beløp seg til 2 millioner kroner, mot minus 46 millioner kroner i fjor. 

    Målsetning i sikte

    På fem år har ICE klart å kapre mer enn 10 prosent av mobilmarkedet i Norge og selskapet opplyser at det har dekning i over 90 prosent av landet.

    – Vi er trygge på at vi kommer til å nå målet om en markedsandel på 20 prosent på mellomlang sikt, sier Helgaker. 

    I slutten av andre kvartal hadde Ice Group 598.000 mobilabonnenter og salget av nye abonnenter er fortsatt negativt påvirket av coronapandemien, opplyser selskapet i kvartalsrapporten. 

    Se hele kvartalsrapporten her

    SE DIREKTE: Webcast fra kvartalspresentasjonen

    Ice Group

     
    (Mill. kr) 2. kv./20 2. kv./19
    Driftsinntekter 497,0 421,0
    Driftsresultat -136,0 -182,0
    Resultat før skatt -180,0 -298,0
    Resultat etter skatt -181,0 -297,0