RS-avdelingen leverer det yppereste av sportsbiler med Audi-ringer i grillen, og har syv modeller med ekstreme ytelser å skilte med. Øverst i næringskjeden finner vi RS-utgaven av den brutale SUVen Q8, som ble lansert tilbake i 2018. I RS-utgaven yter den 600 hestekrefter, som gir et skyv på 800 newtonmeter, og kaster deg fra 0 til 100 på 3,8 sekunder. Hvis du synes det blir litt puslete opp bratte hytteveier når snøen kommer har du et alternativt: ring Manhart.
Manhart er et tysk tuningfirma som spesialiserer seg på å forbedre ytelsene på BMWer, men har senere ekspandert med merker som Audi og Lamborghini. Selskapet har dermed tatt for seg RS Q8 og overhalingen er ikke til å kimse av. Manhart har blant dyttet inn større turboer nærme V8eren under panseret, som medfører at beistet de kaller RQ 900, yter nettopp 900 hestekrefter og 1.080 newtonmeter.
Kraftoverskuddet vil mest sannsynlig være nok til å kjøre fra de aller fleste SUVene på markedet, spesielt hvis underlaget er utfordrende, da bilen selvfølgelig er utstyrt med Audis eminente Quattro firehjulstrekk-system. Interiøret har også fått seg en oppgradering med Manhart-logoer, utpregede karbon-detaljer og gullfarge der det passer seg.
Manhart skal lage 10 utgaver av RQ 900 og prisen starter på 310.000 euro, selvfølgelig før norske skatter og avgifter om du vurderer å anskaffe deg en.