<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

– Kundene må fortsatt være litt tålmodige

Publisert 18. sep. 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 155 ord
Article lead
lead
FÆRRE REISER: Men Gjensidige opplever fortsatt stort trykk fra kunder som melder saker. Her fra Gardermoen. Foto: NTB

I dag kommer UD med nye reiseråd igjen, og Gjensidige kan i den anledning fortelle at skademeldingene fortsetter å strømme inn. Hittil i september har Gjensidige registrert nærmere 1.800 saker relatert til corona, skriver selskapet på sine hjemmesider.

– Fortsatt er det avbestillinger som er den største enkeltposten, og vi får mange spørsmål om fremtidige reiser, sier kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad.

Det har også kommet inn en del skademeldinger fra nordmenn som har vært i utlandet i sommer, om alt fra stjålne kameraer, legebesøk og bortkommet bagasje. 

Hvis du av en eller annen grunn velger å trosse UDs råd og reise til et område som er rødt, poengterer Gjensidige at reiseforsikringen likevel dekker hendelser ikke tilknyttet Covid-19.

I senere tid har det ifølge selskapet vært like mange saker om nordmenns innenlandsferie.

– Derfor må kundene fortsatt være litt tålmodige med tanke på oppgjøret, sier han. Behandlingstiden er nå cirka 14 dager.

Selskapet er samlet oppe i rundt 50.000 saker knyttet til corona.

Les mer her.