<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
+ mer
MÅ BETALE: Om statsbudsjettet vedtas slik det er foreslått, må elbileierne betale mer. Men hva med dem som ønsker seg en ladbar hybrid? Her en Elbilen Audi e-tron Sportback. Foto: Håkon Sæbø

Ny episode:  Slik påvirker de nye bilavgiftene deg

Om statsbudsjettet blir vedtatt er det få bileiere som slipper unna. Selv elbilkjørende nordmenn må punge ut, men hvor mye har det egentlig å si?

Publisert 14. okt. 2020 kl. 12.02
Oppdatert 14. okt. 2020 klokken 15.41
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 146 ord

I neste års statsbudsjett foreslås det å pålegge elbileierne en ny avgift. Den såkalte trafikkforsikringsavgiften skal kreves inn, som betyr at elbilistene må punge ut 2.135 kroner i året. Men hva skjer med de ladbare hybridene, som nordmenn er blitt så glad i? 

Så langt i år er salget av ladbare hybrider opp hele 57 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken. Nordmenn elsker ladbare hybrider, men er de foreslåtte avgiftsendringene store nok til å gjøre et utslag? 

I denne episoden av Mil etter mil – en podcast om bil, diskuteres dette og mye annet. 

  

Husk at du også kan lytte til Mil etter mil på Spotify  og iTunes , hvor du i begge tilfeller kan abonnere på og få nye episoder direkte inn på din mobil, tablet eller data. Du kan også følge Finansavisen Motor på Facebook, hvor det diskuteres bil og motor.