<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Nye planer fra Observe Medical

Observe Medical er fortsatt i lanseringsfasen. Det gir ikke overraskende røde tall på bunnlinjen.

    Publisert 3. nov. 2020 kl. 07.04
    Oppdatert 3. nov. 2020 klokken 07.37
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 160 ord
    LA FREM TALL: Adm. dir Björn Larsson i Observe Medical. Foto: Iván Kverme

    SE DIREKTE: Webcast fra kvartalspresentasjonen

    Uten inntekter i perioden, tapte Observe Medical OBSERV ikke overraskende penger i tredje kvartal. Selskapet skriver i rapporten at de har tatt viktige skritt i arbeidet med kommersialisering og markedsføringsstrategi for sitt første produkt, den digitale urinmåleren Sippi.

    Observe Medical bekrefter sitt estimerte markedspotensial på 500.000 Sippi-basisenheter og 30 millioner Sippi-engangsenheter pr. år, med forventet ytterligere økning etter coronapandemien.

    – For oss er det nå viktig å rulle ut Sippi-systemet til sykehus, og gjennom oppkjøpet av Sylak AB, som ble fullført i oktober, har vi nå på plass et sterkt salgs- og distribusjonsapparat i Norden med tilgang til Sippis kunder, sier Observe Medical-sjef Björn Larsson i en kommentar.

    Ifølge toppsjefen vil selskapet fokusere på Norden og utvalgte europeiske markedet.

    – For Norden er Sylak viktig, og når det gjelder Europa har vi sterk tro på distribusjonsavtalen vi signerte for Italia snart vil bli etterfulgt av lignende avtaler for andre markeder, sier Larsson.

    Observe Medical

     
    (Mill. kr) 3. kv./20 3. kv./19
    Driftsinntekter 0,009 0,022
    Driftsresultat -5,55 -3,50
    Resultat før skatt -5,86 -3,92
    Resultat etter skatt -5,86 -3,92