<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Uber gjør alkoholoppkjøp til 1,1 milliarder dollar

Drizly vil integreres i matleveringstjenesten til Uber. 

Publisert 3. feb. 2021 kl. 19.52
Oppdatert 3. feb. 2021 klokken 19.55
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 158 ord
MILLIARDOPPKJØP: Uber sikter på å kjøpe opp Drizly, selskapet med leveringstjeneste av alkohol.  Foto: dreamstime

Uber har lenge arbeidet for å gjøre matleveringstjenesten deres Uber Eats til den ledende aktøren i USA. Nå tar selskapet ytterligere grep ved å kjøpe opp Drizly – selskapet som gjør det mulig bestille alkoholholdig drikke levert på døren. Det skriver The Guardian.

Avtalen er verdt rundt 1,1 milliarder dollar. Drizly-aksjonærene vil motta en større andel Uber-aksjer som en del av oppkjøpet, mens kontanter utgjør resten av salgssummen. 

Uber sa tirsdag at oppkjøpet vil gjøre at de kan levere vin, øl og brennevin i majoriteten av de amerikanske delstatene. Tjenestene til Drizly vil etter oppkjøpet integreres i Uber Eats-applikasjonen, i tillegg til å forbli en selvstendig tjeneste. 

Drizly lanserte i mai 2020 også Lantern – en tjeneste som gjør det mulig å få levert cannabis hjem på døren. Uber opplyser til The New York Times at denne delen av selskapet ikke vil være en del av avtalen. 

Uber-aksjen steg 6,5 prosent på nyhetene i går, og er i skrivende stund opp 1,2 prosent opp onsdag.