Hansa Borg satser på vin
Hansa Borg kjøper vinimportgruppen Vinestor av Møller-familien. Med dette sikrer ølgiganten seg en markedsandel på rundt 3 prosent av Vinmonopolets svakvinsalg.
Publisert 23. sep. 2021
Oppdatert 24. sep. 2021Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 399 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F57335987.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3Dbc18458c48714512d42a6adbd17371eeb361035a849b93993266caba543aafa7)
VOKSER MED NÆR 50 PROSENT: – Vi sikrer oss en enda sterkere strategisk posisjon i Norge, sier Lars Giil (t.v.), adm. direktør i Hansa Borg. Her sammen med adm. direktør Audun Stensvold (i midten) i Vinestor og styreleder Øyvind Schage Førde i Aars. Foto: Teodor Olving