<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Økt salg og flere abonnenter for Telia

Telia kan vise til kundevekst både på mobil, bredbånd og TV i tredje kvartal. 

Publisert 21. okt. 2021 kl. 07.28
Oppdatert 21. okt. 2021 klokken 07.31
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 210 ord
KLIPP: Stein-Erik Vellan, adm. direktør i Telia Norge klipper snor i forbindelse med 5G-lansering. 

TELIA

Telia i Norge økte inntektene fra mobilsegmentet med 4 millioner kroner, til 2,01 milliarder kroner i tredje kvartal, ifølge en melding fra selskapet. 

Telekomselskapet økte også nettosalget til 3,52 milliarder kroner, mot 3,45 milliarder kroner i samme periode i fjor. Justert EBITDA kom inn på 1,69 milliarder, mot 1,68 milliarder i fjorårets tredje kvartal. 

Antall mobilabonnenter økte også til 2,29 millioner, mot 2,26 millioner i tredje kvartal 2020. 

– Det har vært mange høydepunkter dette kvartalet. Vi har blant annet sikret oss viktige 5G frekvensressurser og fått på plass en god og langsiktig avtale med TV 2, sier adm. direktør Stein-Erik Vellan i Telia Norge i meldingen.

– Totalt sett leverer vi et solid økonomisk resultat. Vi har fått flere kunder som igjen gir økte inntekter, og vi er godt fornøyd med positiv inntektsvekst i både privat- og bedriftsmarkedet. Vi ser også en god bedring på ARPU-siden, selv om vi selvsagt merker bortfallet av roaminginntekter, legger han til. 

Litt bedre enn ventet totalt

Totalt sett fikk Telia en EBITDA før spesielle poster på 7.806 millioner svenske kroner i tredje kvartal 2021, mot 8.211 millioner svenske kroner i samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport torsdag.

Det var ventet en justert EBITDA på 7.840 millioner svenske kroner, ifølge Infront-konsensus.

Omsetningen ble 21.271 millioner svenske kroner (8.211), mot ventet 20.881 millioner svenske kroner.