<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Snapchat nesten tidoblet trafikken på nyttårsaften

Brukte du Snapchat på nyttårsaften, var du langt ifra den eneste. Ved midnatt lå bruken 950 prosent over vanlig nivå blant Telenor-kundene.

Publisert 1. jan. 2022
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 124 ord
NYTT ÅR: Snapchat ble hyppig brukt i Norge da 2021 ble til 2022. Foto: NTB

– Bruken av Snapchat har nærmest eksplodert de siste årene, særlig på nyttårsaften. Det var ikke et unntak i år, sier adm. direktør Petter-Børre Furberg i Telenor Norge i en pressemelding.

Ifølge Telenors tall økte også bruken av Instagram (+43 prosent) og Facebook (+27) da nyttårsrakettene smalt, sammenlignet med trafikktoppen på en vanlig dag. Bruken av Tiktok falt med 14 prosent.

Nyttårsaften er dagen Telenor-kundene sender flest bilde- og tekstmeldinger. Ved inngangen til det nye året ble det sendt 14,6 millioner tekstmeldinger og 1,1 MMS.

– Jule- og nyttårsaften domineres av høy bruk av sosiale medier. Det merket vi spesielt i år, særlig siden vi ikke har kunnet samle oss i like stor grad som normalt, sier Furberg.