Meltwaters årlige gjentagende inntekter (ARR) for kundesegmentet premium vokste med 36 prosent i fjerde kvartal 2021 på årsbasis, til en årlig ARR på 222 millioner dollar. Innen Social Business vokste ARR med 55 prosent på årsbasis til 179 millioner dollar, ifølge en fjerdekvartalsoppdatering.
Total ARR steg til 444 millioner dollar i fjerde kvartal, opp 20 prosent på årsbasis. Gjennomsnittlig ARR steg til 15.900 dollar i fjerde kvartal, opp fra 14.000 dollar samme periode året før.
Meltwater noterer at fjerde kvartal var selskapets sterkeste kvartal noensinne, med økende veksttakt både blant storkunder og innen sosiale medier. Av den totale ARR-veksten ved utgangen av året på 20 prosent utgjorde organisk vekst 13 prosent, sammenlignet med 2 prosent året før.
Meltwater avsluttet året med rekordhøyt bestillingsvolum i desember, men flere av kontraktene som ble landet i desember inntektsføres imidlertid først i første kvartal, opplyses det. Dette inkluderer en kontrakt på mer enn 800.000 dollar i ARR som går over flere år med et globalt luksusvareselskap.
Av en separat melding fremkommer det videre at Meltwater nå vil starte andre fase av sitt tilbakekjøpsprogram for aksjer på 50 millioner dollar, annonsert 1.desember 2021. Tilbakekjøpene vil foregå i perioden fra 17. januar 2022 til og med 31. mai 2022 og vil være på inntil 11.960.000 aksjer eller et samlet maksimumsbeløp på 25 millioner dollar.