<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Partysvensker vokser i Norge

Den svenske nettbutikken Partyking tjener gode penger på gjenåpningen av samfunnet.

Publisert 20. juni 2022
Oppdatert 20. juni 2022
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 101 ord
Article lead
lead
BEKJEMPER KJEDSOMHET: Joel Svensson, adm. direktør i Partyking. Foto: Peter Cederling
BEKJEMPER KJEDSOMHET: Joel Svensson, adm. direktør i Partyking. Foto: Peter Cederling

Mens markedet for netthandel er i en kontraktiv fase etter coronavirusets kraftige økning de siste to årene, kan Nordens største nettbutikk for festutstyr informere om gode tider.

Selskapets omsetning vokste med 41,3 prosent i løpet av første kvartal i 2022, sammenlignet med tilsvarende periode i 2020. Den samlede omsetningen var i 2021 på 312,5 millioner norske kroner.

Partyking distribuerer varer til Norge, Sverige, Danmark og Finland. Bedriften melder om en samlet vekst i de nordiske landene på 60 prosent i forrige måned. 

– Vi merker at folk er festsultne, og målet vårt er å bekjempe kjedsomhet, sier Joel Svensson, gründer og adm. direktør i Partyking.