Partysvensker vokser i Norge
Den svenske nettbutikken Partyking tjener gode penger på gjenåpningen av samfunnet.
Publisert 20. juni 2022
Oppdatert 20. juni 2022Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 101 ordMens markedet for netthandel er i en kontraktiv fase etter coronavirusets kraftige økning de siste to årene, kan Nordens største nettbutikk for festutstyr informere om gode tider.
Selskapets omsetning vokste med 41,3 prosent i løpet av første kvartal i 2022, sammenlignet med tilsvarende periode i 2020. Den samlede omsetningen var i 2021 på 312,5 millioner norske kroner.
Partyking distribuerer varer til Norge, Sverige, Danmark og Finland. Bedriften melder om en samlet vekst i de nordiske landene på 60 prosent i forrige måned.
– Vi merker at folk er festsultne, og målet vårt er å bekjempe kjedsomhet, sier Joel Svensson, gründer og adm. direktør i Partyking.