Tesla kan falle med 70 prosent i år også.
Tesla har økt prisene med 27 prosent gjennom pandemien. Nå stuper bilprisene og river med seg resultatmarginene. Aksjen kan falle mye mer enn du tror, også i 2023.
Publisert 4. jan. 2023
Lesetid: 4 minutter
Artikkellengde er 804 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F76281950.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3De1159d9f08711428ef9b6c6ccf9e05826b652b4be9013e14b3c9db49f8bc1e8e)
EN GULLKALV: Det er Model Y Tesla satser på i alle de nye bilfabrikkene i Kina, Tyskland og Texas. Her fra åpningen av fabrikken i Berlin. Foto: NTB