<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Hiver seg inn i AI-kappløpet

Salesforce følger Microsoft og satser på ChatGPT-verktøy. 

Publisert 7. mars 2023
Oppdatert 8. mars 2023
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
SATSER: Styreleder og med-grunlegger Marc Benioff i Salesforce. Foto: AP

 Salesforce annonserte tirsdag at de vil gi ut programvare med kunstig intelligens for å hjelpe selgere, kundeserviceagenter og markedsførere. Det melder CNBC. 

Selskapet vil kalle tilbudet for Einstein GPT, og bygge på OpenAI sin teknologi. OpenAI  står bak ChatGPT, og har tatt teknologibransjen med storm etter enorme investeringer fra Microsoft. 

– Vi beveger oss så raskt som mulig, uten å sette den ansvarlige etiske tilnærmingen i kompromiss, sa konsernsjef Clara Shih i et intervju tirsdag. 

Teknologiselskapene, inkludert Salesforce og Microsoft, prøver å holde spredningen av falsk informasjon tilknyttet generativ AI til et minimum. 

Salesforce, som i det siste har kommet under press av investorer for å øke lønnsomheten, skal heller ikke ha ferdigstilt priser eller tidspunkt for de nye funksjonene. Ledergruppen ønsker snarere å først se hvordan det går med generativ AI som allerede er registrert i selskapets pilotprogram, ifølge CNBC.