<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Salgsnedgang for Kid

En kraftig økning i nettsalget var ikke nok for å unngå en nedgang i omsetningen til interiørkjeden Kid i andre kvartal.

Publisert 10. juli 2023
Oppdatert 10. juli 2023
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 148 ord
SJEF: Her er konsernsjef Anders Fjeld i interiørkjeden Kid. Foto: Jørgen Hyvang

 

Kid fikk en omsetning på 724,2 millioner andre kvartal, mot 742,8 millioner samme periode i fjor. Det tilsvarer en nedgang på 2,5 prosent. Nettsalg utgjorde 12,1 prosent av totalomsetningen dette kvartalet. 

Konsernet består av Kid Interiør i Norge og Kid Hemtex i Sverige, Finland og Estland.

Omsetningen til Kid Interiør gikk ned 1,1 prosent til 450,7 millioner kroner. Nettsalget økte med 17,9 prosent. 

Antall fysiske butikker i Norge ved slutten av kvartalet var 156, der én butikk ble åpnet, én butikk ble flyttet, og tre butikker ble oppgradert.

Kid Hemtexs' omsetning har summert seg til 492,7 millioner i løpet av de siste tre månedene. Det er en nedgang på 4,8 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Nettsalget gikk ned 6,2 prosent.  

Samlet i Sverige, Finland og Estland, ble én butikk nedlagt, og tre butikker flyttet. Totalt antall fysiske butikker ved slutten av kvartalet var 128. 

Kvartalsrapporten for andre kvartal 2023 vil gjort kjent 24. august.