Tibber gikk fra tre til åtte milliarder kroner i fjor, men ble satt på en kraftig prøve da strømprisen gikk i taket ved utgangen av fjoråret.
Innføringen av forhåndsfakturering gjorde at selskapet gikk på en skikkelig smell og opplevde omdømmesvikt. De overraskende store regningene førte til kundeflukt. I følge DN ville ikke Tibber-sjefen si hvor mange kunder som selskapet mistet.
– En tapt kunde er en for mye, sa Aksnes til DN.
Selskapet vil nå tilby sluttpakker til sine ansatte, der inntil 50 ansatte vil kunne få dette. Det er frivillig om man ønsker å takke ja til sluttpakken.
– Vi ser at vi må bli mer effektive. I startup-verden var det spesielt i 2021 en Silicon Salley-strategi med «growth at all cost». Det har blitt en kraftig korreksjon de siste 12 månedene. Man har fått tilbake sunt bondevett i hvordan man bygger selskaper på en god måte. Den korrigeringen gjør vi også, sier Tibber-sjefen til Shifter.