Markedet er lukket og ratene stiger
Voksende behov for lengre sjøtransportruter og få muligheter til å bygge nye skip innen en femårsperiode, gjør Jones Act-markedet for tankfrakt knallsterkt.
Publisert 30. juni 2023
Lesetid: 5 minutter
Artikkellengde er 1216 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F58688736.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3Dd6012cff033041fe6416b9311ad85a781c514155485ad0076f4bd2c0d30bf92d)
GO WEST: Myndighetene i California begynte å oppfordre til bruk av biofuel. I dag er rundt 20 prosent av den amerikanske tankflåten beskjeftiget med å frakte biofuel fra gulfen, gjennom Panamakanalen og til California. Foto: SELSKAPET