Adevinta økte omsetningen med 11 prosent til 480 millioner euro i første kvartal, opp fra 435 millioner i samme periode i fjor.
EBITDA endte på 165 millioner euro, sammenlignet med 145 millioner i første kvartal 2023. Selskapets EBITDA-margin var i første kvartal på 34,4 prosent, opp fra 33,4 prosent.
Online rubrikkinntekter vokste i perioden med 16 prosent, transaksjonsinntektene steg 31 prosent, mens annonseinntektene derimot falt 6 prosent fra samme periode i fjor.
Bunnlinjen ble imidlertid svekket, og selskapet satt igjen med et resultat før skatt på 28 millioner euro, ned fra 38 millioner i første kvartal i fjor.
Adevinta gjentar i kvartalsrapporten sin langsiktige guiding om en inntektsvekst på 11-15 prosent i perioden 2023-2026, samt en EBITDA-margin i kjernemarkedene på 40-45 prosent fra 2026.