PCIB versus Algeta

Swing
PCIB 18.01.2012 kl 06:28 3499

PCIB dreier seg om lokal kirurgisk behandling av lokalisert kreft. 

Etter mitt syn vil aldri PCIB kunne måle seg med Algeta i verdi. 

Algetas Alpharadin gis intravenøst og finner kreften den er designet for selv i hele kroppen. Medisinen kan gis av en sykepleier. PCIB sin teknologi krever at man vet hvor man skal lyse (lokalisert) og at behandlingen nettopp lokaliseres til dette området (lokal behandling) og foretas av kirurger.

Jo flere lokasjoner kreften er spredd til, jo mer kommer
PCIB sin teknologi til kort. Har kreften spredd seg rundt i et helt organ må man belyse hele organet og da er jo poenget med PCIB teknologien borte. Det blir som å lete etter ti tusen nåler i en høystakk uten å
komme bort i høyet.

Jeg tror enkelte ser seg blind på resultatene til PCIB og blander tilnærmet hundre prosent fjerning av lokalisert kreft sammen med suksessraten til medikamenter som behandler kreft som ikke er
lokalisert i samme grad, f.eks. kreft spredd rundt i hele venstre bryst.

Algetas målsøkende alpha teknologi, som i prinsippet kan kunne komme til å behandle mange typer kreft
intravenøst er etter mitt syn langt mer spennende, potent og verdifull enn PCIB sin lokale kirurgiske teknologi.

Det sistnevte er på ingen måte reflektert i kursen til Algeta, mens en overdreven og misforstått tro på PCIB sin teknologi kan lede til skuffelse.

Redigert 18.01.2012 kl 07:32 Arkivert
Dette er en arkivert tråd!
Arkivert Til toppen