Dagens tema

"Cracking.no fjerner operatørlås fra mobil men hvorfor?"

Semur
04.09.2015 kl 10:36 153

Jeg kom over en artikkel om fjerning av operatørlås på mobil... men jeg skjønner ikke hvordan det lønner seg å fjerne den da man må betale mye for å fjerne den og man må betale ned hele abonnementet og i tillegg betale på det nye abonnementet...

Her er svar fra Cracking.no på grunner folk har for å fjerne operatørlås, de fleste av dem virker totalt uforståelige for meg...:

"Det er mange grunner til at folk ønsker å fjerne operatørlåskoden på sin mobil. Jeg kan gi deg noen.

1. De ønsker også selge sin mobil videre, da vil de få mere igjen for mobilen hvis denne ikke er låst.
2. Noen har selv byttet operatør og ønsker å kunne bruke mobilen med seg videre.
3. Noen har flere sim kort, ønsker derfor også bruke samme mobil.
4. Noen vil rett å slett bare åpne den.

Noen har vært så uheldige å kjøpt sin mobil på Ebay eller andre nettsider hvor telefonen har vært låst til en utenlandsk operatør. Da kontakter de oss for hjelp..."

Noen som kan oppklare?

(P.S.: Jeg har ikke, og har aldri hatt, operatørlås på mine mobiler, da jeg alltid betaler mobilen kontant på stedet. Lurer bare på om det er noen smartinger som har funnet en måte å tjene penger på videresalg av mobiler.)
Redigert 04.09.2015 kl 10:44 Arkivert
Dette er en arkivert tråd!
Semur
04.09.2015 kl 11:50 115

Haha... netcom vil gi meg hele 1100 kroner for min Samsung galaxy s5 kjøpt I sommer for nesten 5000 kroner... :-P

Nei, elektronikk er ingen investering barn...
Redigert 04.09.2015 kl 11:51 Arkivert
Arkivert Til toppen