Qec - Silver205, veien fremover

kronerulling
QEC 22.06.2018 kl 20:00 4238

Det er mye usikkerhet i Quebec fremover, slik det ligger an nå er det ut for fracking i Utica. Det at reguleringene er publisert med frist for ikraftredelse sier meg at dette er en “done deal”. Uansett er usikkerheten rundt Quebec stor.

Jordan, lite og ingenting i nyhetene derfra, etter min mening er tempo der gått alt for tregt, det kunne vært gjort grep mye raskere og tidshorisonten ville sett bedre ut. QEC’s ledelse har rett og slett ikke noe drivkraft til å få gjennomført ting raskt. Dette har jeg tatt opp flere ganger før, spesielt med oljeinnholdet i Jordan. Dette kunne vært utført raskt om en ville, som jeg vel skrev en gang ruger de på informasjonen til passende anledning, og passende anledninger for ledelsen synes ofte å sammenfalle med deres egne opsjonsdryss og flow-through aksjer. Ja, så nærmer det seg stygt denne tiden igjen, hvert tredje år og sommeren 2019 er det duket for ny runde vil jeg tro. Kursmessig er det ikke tiltalende da sterke krefter alltid har kjørt kursen ned i forkant av dette, det samme synes å skje igjen. På den positive fronten kommer det som regel oppgang etter dette.

Montney, ja, dette er jo fint, det var nylig oppkjøp i Kakwa også. Transparensen rundt QEC’s Kakwa nord synes jeg ikke er god nok, selve avtalen er grumsete fremlagt for aksjonærene og viser ikke godt nok hva QEC får eller ikke, bla. er der ikke spesifisert det antall acres partner har opsjon på, heller ikke mer detaljer. Slikt er ikke bra.

Andre alternativer:

Jeg ser på noe nytt med stort potensiale, avventer litt for å se oljeprisens utvikling an. Utsiktene tilsier oljemangel resten av året, Opec kommer vel ut greit nok i forhold til dette. Det er en rekke selskaper som kan vise til stor produksjonsøkning i løpet av kort tid (få år), og der er noen som ligger an til å begynne med nettopp dette.

Det er også interessant med megatrenden LNG, dette vil bli stort fremover i flere år. Over alt skal dette utnyttes, skip, tog osv. Til sjøs er det kommet nye regler for utslipp, dette betyr dreining mot LNG som drivstoff. Det er full fart i dette markedet og trenden er klart oppover. En kan da plukke ut f.eks dem som produserer LNG eller enklere dem som frakter det. Uten tvil vinneren i de neste årene og ratene er gode nå, selv på sommeren!
Arkivert
Dette er en arkivert tråd!
Arkivert Til toppen