APCL - African Petroleum is requesting legal arbitration

Solux
APCL 04.07.2018 kl 09:42 5980

La oss nå for en gangs skyld holde oss til tema og argumenter med gode synspunkter. Vi alle som leser har interesse i aksjen, med eller uten beholdning.

Starter med å legge ved denne
https://www.epmag.com/african-petroleum-seeks-arbitration-senegal-talks-break-down-1706671

African Petroleum is requesting legal arbitration in a dispute over oil and gas exploration licenses in Senegal after negotiations with authorities broke down, the Oslo-listed company said June 25.

Senegal late last year declined to extend African Petroleum’s rights to the licenses, making it the second country to break with the firm after neighboring Gambia declined a similar extension request.

The company will take its case in Senegal to arbitration at the International Centre for the Settlement of Investment Disputes, where a separate Gambian case is already being pursued, it said. African Petroleum said it remains open to dialogue with the authorities of both countries and vowed to protect its interests.

“We believe in the significant potential of our licenses and are determined to find a way forward with all stakeholders to secure value for our shareholders,” CEO Jens Pace said of the pending Senegal arbitration.

African Petroleum shares have fallen almost 90% from their 2017 peak.
---

Jeg mener at det virket sansynelig å få til noe i Sengal, noe jeg har trodd veldig lenge.. Men når spenning rundt asset update og artikler kom så trodde jeg det bare var en PM igjen fra AP for å sikre den. Det viser seg snarere at forhandlingene ser ut til å ha blitt brutt og at nå APCL søker rettens vei også i Senegal.

Det jeg vil påstå er at hvorfor skal APCL søke om arbitration om de har hatt gode nok eller vettuge nok diskusjoner og fremgang? Svaret her må være et klart nei - de har ikke det. Slik ser jeg det.
Arkivert
Dette er en arkivert tråd!
Arkivert Til toppen