Offshore

Das Kapital
04.07.2018 kl 20:45 6863

Fordelingen av emisjonen på USD 200m er som følger:

HEMEN / Centerbridge 125m
Other Commitment Partiets 50m
Unsecured Claims 25m

Totalt 200m USD.

I SDRLs plan oppgis at nye aksjer utgjør 23,75 %, dvs 23,75m aksjer. Det gir impliserte emisjonskurs på 8,4 USD per aksje (200m USD / 23,75m aksjer) mot gårsdagens close på 18,5 USD.

Det er særlig denne emisjonskursen som har gitt grunnlaget for at analytikere har hatt kursmål på 25 øre - ettersom det er den impliserte verdien i emisjonen.

Uansett, som man ser har deltakere i emisjonen blitt gitt rabatt etter hvor mye som også er ettergitt mtp gjeld og hva som stilles i sikkerhet.. Dette er ekstremt kompliserte forhold.

Jeg antar at 8,4 USD er aksjekursens gulv - som altså er 25 øre per gammel aksje. Men jeg tror ikke vi vil se SDRL under 10 dollar ettersom jeg virkelig mener at SDRL NAV er et sted mellom 20 og 30 USD. Dette er også de mest kompetente analytikerne enig i. Problemet er de spesielle forholdene knyttet til prosessen som nok gjør at aksjen vil handles betydelig under NAV i lengre tid.

Timing uansett umulig å spå.

Redigert 04.07.2018 kl 21:02

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.