IKT og Tech

Londonmannen
17.10.2019 kl 09:50 1255

Det har alltid kostet en del ekstra å væe on the edge teknologisk. Men en kollega av meg brydde seg fint lite om prisen, så lenge han kunne fremvis det nyeste og hotteste av teknologiske duppeditter. Da flat-TV kom kostet de første enheten fletta, men prisen gikk rimelig kjapt ned og flat-TV viste seg å være en disruptive teknologi som satte fortgang i kassering av kassa-TVene med rørteknologi.

På samme måte vil ny linseteknologi bli disruptive i forhold til konvensjonell linseteknologi. Da kan det være greit å vite at poLight har patent på sin teknologi de neste 10-12 årene. Og som vi alle vet så er 10-12 år i teknologisk sammenheng veeeldig lang tid.

Hinderet som poLight nå er i ferd med å forsere vil åpne en rekke dører inn til store kunder. For når poLight får den første ordren på å benytte sin linse i en bærbar duppeditt, da brister demningen og innsalget av poLight sin linse vil gå fra motbakke til unnabakke.

Nettopp derfor vil det være så fantastisk lukrativt å befinne seg på innsiden av poLight når det skjer. For da er jeg rimelig sikker på at kursen går rett i taket. Noe som skyldes flere faktorer; for det første er det relativt få aksjer i poLight totalt sett, for det andre vil et slikt gjennombrudd gjøre at vi som sitter med aksjer i poLight aldri vil finne på å selge på et slikt tidspunk, noe som vil gjøre tilgangen til aksjer om mulig enda mindre, for det tredje vil det første kunde skape store overskrifrter i finansaviser og derigjennom øke fokus på lille poLight som vil tiltrekke seg mange nye interessenter.

Kombinasjonen av økende interesse, få aksjer og liten salgsvilje vil være som dynamitt for aksjekursen. Og det vil trolig skje denne høsten.

24 okt får vi en oppdatering av CEO og jeg vil ikke bli overrasket om kursen vil gå en del bare på hans entusiastiske oppdatering.
Redigert 21.01.2021 kl 07:23

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.