Dagens tema

Lurulf
19.10.2019 kl 20:22 355

Tygg litt på denne.
https://www.aftenposten.no/verden/i/PVO5b/Derfor-ofrer-migranter-fortsatt-livet-sitt-for-a-komme-til-Europa

Fra venstremedia-artikkelen:
Migranter oppgir først og fremst økonomiske årsaker til at de begir seg ut på den farlige reisen. De aller fleste migrantene er unge, single menn, og få har høyere utdanning. Det er svært få familier som reiser sammen. Frihet og drømmen om et bedre liv styrer valgene til de som reiser.
En 22 år gammel mann fra Eritrea forteller til UNHCR at han har en slektning som bor i Norge.
– Han fortalte meg at livet der er som himmelen. Alt er tilgjengelig: husly, mat, arbeid, klær og til og med penger. Livet deres er mye bedre, sier han.
Omar, en 16 år gammel gutt fra Guinea, dro til Libya etter at han så selfien en venn la ut på Facebook fra hjemmebanen til Real Madrid.
– Hva gjør jeg her, når jeg kan leve ut drømmen som han? tenkte Omar og reiste dagen etterpå.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.