Olje

Stockand
22.10.2019 kl 18:53 4109

Hva skjedde i dag egentlig? Fikk ikke med meg nyheter før børsåpning, og så at kursen hadde plumpa da jeg kom meg på børs rett etter 09, i villfaren etter å finne årsak i nyheter tolket jeg det som at Aveleos ikke var å regne som medansvarlig for de idømte 5 MEuro. Vurderte da om det var grunn til å snitte ned, men konkluderte med at nedsiden i all hovedsak var tatt ut. Etter at jeg fikk lest gjennom den komplette børsmeldinga, så kunne jeg ikke se at det var noe som var overraskende. Derimot var alt som forventet og i henhold til tidligere grovskisse av dommen som kom i April. Man kunne selvsagt ha håpet på at man i dennedommen allerede nå landet på et høyere beløp, og at dette ikke måtte videre til sivil dommer. Det hadde jeg uansett ikke regnet med, men håpet på. Min konklusjon er at slik status er i dag er selskapet høyere i verdi enn det var i April, og jeg valgte derfor å laste opp mer da vi så 13-tallet i dag. Hvordan aksjen kunne ende dagen ned 17% fremstår som et mysterium. Hva tenker dere er årsaken?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.