IKT

Argus
23.10.2019 kl 13:36 1727

Ja, da har jeg funnet frem til svaret på egen hånd. Ritu Favre ble i fjor utnevnt til Wice President and General Manager i National Instruments. Her er det nok enklere å gjemme seg blant andre ledere.....

Her er hva som stod i meldingen fra Next i 2018:

"– Vi beklager Ritus beslutning om å trekke seg som administrerende direktør i Next Biometrics for å gå inn i et amerikansk selskap. På vegne av styret vil jeg takke Ritu for hennes lederskap og dedikasjon gjennom en vanskelig periode for biometriindustrien, sier styreleder Magnus Mandersson.
Favre selv opplyser at beslutningen om å forfølge en ny mulighet er tatt av personlige årsaker.

– Jeg er ekstremt fornøyd med utviklingen selskapet har gjort de siste to årene, og jeg er overbevist om at Next fingeravtrykkssensor-teknologi, vekststrategien og de ansattes dedikasjon vil være hjørnesteiner i selskapets videre suksess, sier Favre i meldingen. "

Tro det den som vil, men nærmere en løgn fra styret og en leder kommer man neppe!

Ritu Favre uttrykker altså at hun er "ekstremt fornøyd med utviklingen selskapet har gjort de siste to årene"!!! Det er ikke til å tro. Det er til å bli gal av å lese en slik løgn. Om hun skulle tro pådet selv, må hun søke profesjonell bistand. For maken til vrøvl.

Alt gikk galt med selskapet under hennes ledelse. DN skrev også om at hun brøt sitt løfte til markedet om at det ikke skulle komme flere emisjoner. Ni måneder senere brøt hun løftet med en ny emisjon.

https://www.dn.no/borskommentar/oslo-bors/carnegie/dnb/hun-har-fort-sine-aksjonarer-bak-lyset/2-1-517027.

Jeg gjentar derfor: Ikke lytt for mye til hva ledere prediker om fremtiden. Se heller på hva de oppnår. Jo mindre skryt, jo bedre!
Redigert 23.10.2019 kl 13:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.