Eiendom

mrpotato
17.07.2018 kl 16:26 6558

Ja det var en god blanding, men selvfølgelig en del indiske konsulenter som DNB leier inn, det er jo rett ved siden av. Utenom det var det par, single osv. Det er også en del som er på jobb i forbindelse med Follobanen som vil leie.
Jeg endte opp med en "privatperson" som har fått en god jobb i Oslo og skal flytte hit snart. Regner med at han vil bo der ca 1 år før han kjøper leilighet eller finner noe annet, men det vet jeg jo ikke.

Tidligere har leiligheten vært utleid til DnB, Condotte (de som drev med Follobanen) og en privatperson. De som bor der, bor der som regel ca 1 år, og de som leier i forbindelse med jobb har brukt det som en pendlerleilighet. Leien har ligget på ca 15.000-16.500. I fjor skulle jeg ha ny leietaker, men jeg var sent ute og måtte "nøye" meg med en leie på rett i underkant av 16.000. I år var responsen mye bedre, litt usikker på hvorfor.

Utenom dette har jeg en leilighet på ca 80 kvm med garasjeplass leid ut for 26.500 pr mnd for tiden. Dette er en leilighet som er delt i to, en hybel og en hoveddel, beliggenhet Gamle Oslo. Jeg har leid ut i Oslo i over 5 år nå og ingen av leilighetene mine har stått tomme 1 dag. Leien økes gradvis litt for hver gang jeg får nye leietakere, med unntak av da jeg bytta leietaker i fjor da...men det har jeg fått ordnet opp i nå :)

Jeg forstår ikke helt hvor alt dette pratet om "dårlig leiemarked" kommer ifra?? Jeg har ihvertfall ikke merket noe til det. Med dagens renter og dagens boligpriser så er det fortsatt mulig å tjene penger på utleie, men hvis boligprisene øker mer nå vil det snart ikke være lønnsomt mer. Eller hvis renta stiger....jeg er heldigvis ikke i en veldig pressa situasjon så jeg tar livet med ro, leier ut det jeg har nå og jobber selvfølgelig fulltid ved "siden av". Jeg får ikke mer lån nå, så jeg har heller ingen planer om å kjøpe noe nytt. Er innom finn.no så og si hver dag, men kun for å følge med på markedet. Ser ut som at antall bruktboliger i Oslo nå nærmer seg det samme tallet som sommeren 2016? Eller husker jeg feil?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.