IKT

Londonmannen
31.10.2019 kl 08:51 1442

Utfordringen er nok alle småaksjonærene som tiltrekkes av denne typen aksjer som bier til en honningkrukke. Når de går inn er det nødvendigvis ikke snakk om mange aksjer, men den prosentvise andelen av totalt investert kapital er ofte relativt stor. Følgelig blir de mye mer påvirket av fall i aksjekursen enn vi som sitter med bare noen få prosenter av totalen i poLight. Følgelig når de panikksyadiet på et langt tidligere tidspunkt enn mange andre. Men de kan likevel bidra til et betydelig fall i aksjekursen gjennom salg av relativt små poster. Og kursfallet kan bidra til å utløse stop loss som gir ekstra fart i unnabakken. Klart slikt virker skremmende.

Men man bør samtidig tenke på at svært mange aksjonærer i poLight har gått inn på grunn av tiltro til selskapets geniale teknologi. Selskapet har også relativt få aksjer totalt sett og følgelig er andelen frie aksjer relativt lite. Noe som igjen bidrar til brutaliteten i opp og nedturer. For når tidevannet snur og småinvestorene finner det interessant å gå inn igjen, så vil der være få aksjer fremme til salgs. Ekstra få vil det være når positive meldinger, eksempelvis designwin treffer markedet. Derfor skyter kursen rett til himmels når slikt skjer.

Så i den grad man tror at selskapet vil lykkes med å kommersialisere TLens, så bør man være forsiktig med å sette seg på utsiden i disse dager.

Men jeg skjønner at enkelte mener at de skal både komme seg ut til en fornuftig pris og det å komme seg inn igjen før ting tar av. Jeg kan ikke si annet enn lykke til. Selv har jeg tro på TLensvog velger å bli med på berg og dalbaneferden. Gir litt sug i magen!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.