Offshore

Empire
20.07.2018 kl 01:01 5318

Gode innspill. Du har vel rett i at den ikke er hausset veldig mye, men det er vel egentlig greit? Kjøp i det stille og selg når "alle skal ha" er gjerne en god strategi. Denne tråden på det gamle forumet viser imidlertid at det er noen som har fulgt med en stund.

https://forum.hegnar.no/archive/thread/2374672/view/22147707

Som du sier så er Nodl ute etter "distressed assets" av nyere utgave, men selskaper i "Fredriksen systemet" har overasket før med å fravike uttalt strategi. Om det ligger noe i det, er imidlertid mer usikkert. Undertegnede liker dog "rene selskaper", men dette medfører også høyere risiko, noe Fredriksen har sagt han vil unngå mer i fremtiden. Men å lage scenarioer kan være gøy og nyttig, over en varm øl i sommer natten, noe også dine to forslag viser (Odfjell og awilco) ;)

Jeg vet mange mener Nodl skal bli kjøpt opp av drillen om en stund, men jeg avventer den teorien litt. Drillen må vel først bevise at de klarer å flyte med det de nå har? Om en stund så vet vi mer om både retningen og styrken til drillen 2.0 og om Nodl kanskje blir det som mange forventer at de skal bli. Regnskapene til drillen kommer vel først i november, hvis jeg ikke husker feil?
Redigert 20.07.2018 kl 01:05

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.