Sport og spill

Garmis
23.12.2017 kl 01:10 3318

Tja, du kan jo spørre Fluefiskeren.

Hva annet enn karisma er det idretten overlever på? Hvorfor i all verden bruker NRK, Norge og foreldre enorme summer på dette? Hele dette sirkuset er egentlig bare tull. Å komme seg fra et punkt til et annet punkt raskest har jo ingen verdi i seg selv. Like lite som å sparke en ball i et nett. Det er jo sirkuset rundt som er severdig, ingen med respekt for seg selv kan påstå noe annet. Det det jo bare disse trenings tullingene som har interesse av, og dersom du gidder å se hva som skjer med "Birken" , "Store Styrkeprøven" i sammenheng med nedgangen av salget av dyre sykler og ski/smøre utstyr. En radikal endring av interesse og popularitet har skjedd. Dette sammen med den endelige folkelige forståelse av tidligere utøveres tilsniking av midler, og dagens toppledere innen idretten gjør at Northug, som står på egne ben er og blir en vinner av folket. Ikke disse andre snyltere som sniker seg frem på gamle bragder, selv om de er mange millionærer fortsetter de å snylte. Ellers er jeg enig med deg.
Jeg er redd for at nasjonale idretter som ski, og skøyter blir som fotballen. Her har gamle og tidligere fotball spillere korrumpert hele systemet. Disse tidligere aktive styrer kretser og klubber omtrent som mafia kjent gjennom "Gudfaren" filmene. Det dreier seg bare om familie og de som er innenfor. Alle knep å muligheter benyttes for at deres egne poder og deres "venner" skal få best muligheter. Noe som er totalt ødeleggende for norsk fotball, men det bryr de seg ikke om. Stort sett alle penger som klubbene disponerer havner i disse "helters" lomme og systemer. Personlig er jeg ferdig med dette, mine barn har sluttet med idrett bare på grunn av dette noe som er synd men sant. Og jeg har sluttet helt å sponse idrett. Dersom kommersialiseringen gjør at man skal betale for å se på TV, tror jeg personlig at karisma er viktig ikke 12th plasser i seg selv. Dersom man ikke forstår underholdningsverdien og at personer som ikke tilhører den selvutnevnte mafiaen ikke slipper frem vil faktisk idretten dø ut. Som et eksempel på dette kan jeg vise til fotballklubben i byen der jeg bor: en hel årgang av utøvere slutter på grunn av mafians egeninteresse for sine egne poder. Hvem gidder å trene 5-6 dager i uken å spille halve kamper, der dårligere spillere tilhørende mafia får spille 2 kamper i uka.?? Nettopp på grunn av dette bør Northug få lov, bare for å vise idretts mafia at det er mulig til tross for dem.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.