IKT

Stocktrader
24.07.2018 kl 08:56 5038

Bra med innsidekjøp (men det er tross alt til 20% rabatt - så til 8kr aksjen hadde nok andre hoppet på også...).

Jeg sendte en e-post til Jørgen og etterspurte mer transparent rapportering som gjelder backlog på hver kvartalsrapport, nye ordrer mottatt i kvartalet, minus leverte ordrer. Jeg spurte også om status på de ulike kommuniserte C&C-kontraktene etc. (Utkonos, Axfood etc.).

Merkelig at et prosjektselskap som Strong ikke rapporterer ordrebacklog - så håper dette blir tatt tak i. Vanskelig å vite hva som er levert / ikke levert av kommuniserte avtaler.

Jeg savner også en klar retning / tanker rundt cash-håndteringsdelen av selskapet. Gode marginer, men samtidig så trekker nok dette ned prisingen av selskapet. Selg cash-delen til øst/sør europeisk kjøper (eller til russerne), og dyrk et rent e-commerce selskap. Ville forundre meg om ikke dette da hadde blitt handlet på doble multipler av dagens prising, og overskudd fra salg av cash-håndteringen kan betales ut som ekstraordinært utbytte - eller brukes til å virkelig kunne satse på e-commerce. Dette trenger ikke være svaret for Strong, men viktig at ny CEO har klare tanker om veien videre, og hva strategien skal være - jeg tror det trengs.

Stocktrader

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.