Olje

Kremen
27.07.2018 kl 22:02 9931

Aborum, det går rykter om at du solgte ut halvparten langt nede på 4-tallet. Stemmer det? (Du trenger selvsagt ikke å svare om du ikke har lyst) Burde sikkert fulgt nøyere med på aksjonærlista. Du har fortsatt en solid porsjon aksjer i IOX og forstår at folk sikrer gevinster med 50% avkastning eller noe. Over tid er det sikkert det riktige, du traff jo meget godt ved forrige oppgang hvor du traff toppen. Er selv ikke close ved å selge en eneste aksje, men nå har du sittet en god del lenger enn meg, jeg har bare en 7-8 mnd i IOX. Nå hadde du mer enn meg, selv om jeg har betydelig større andel av min investeringportefølje i IOX, tror jeg.

Du er flink og har troa på IOX og har satt deg godt inn i caset og det du sier her makes sense. Det kan være at det er en ny mld som skal til før vi skal videre opp. Jeg mener likevel at IOX er totalt feil priset idag. Den er i altfor stor grad priset i forhold til hva de har fått til og ikke deres pipeline fremover. Den er etter mitt syn altfor mye nedskrevet i forhold hva som kan komme av negative nyheter fra borekampanjen, og altfor lite oppskrevet ift positive ringeffekter etter at COR-6 kom, og mulige oppsidemuligheter fra borekampanjen og rent basecasemessig. Brikkene faller fort på plass nå. Risikofritt er det selvsagt ikke, men det er en mismatch her etter min mening og finansteoretisk, om jeg husker rett fra min finansspesialisering fra siviløkonomen, og det gjør jeg;) Jeg jobber med dette til daglig om noen skulle være i tvil.

Nå tar det alltid tid å reprise et selskap, sånn er det bare. Kjenner ikke din portfølje, Aborum, og kritiserer deg på ingen måte for å diversifisere deg. Du gjør det riktige. Burde gjort det selv, klarer det bare ikke når jeg mener at det er helt feil å selge en eneste aksje i selskapet, og når jeg tror og mener vi skal se 3-gangern fra idag iløpet av de neste 6 månedene (og det kan skje betydelig raskere) om oljeprisen holder seg og IOX leverer etter normalen. Da ser jeg bort fra eventuelle bud. Jeg ser et selskap som er kraftig undervurdert og da får bare siviløkonomen steppe til side. Man lever bare en gang, men jeg anbefaler ingen samme porteføljevekting som meg (en aksje, IOX, pluss rundt 30% i renter (avhengig av IOX-kursen) uten eiendom), og definitivt ikke min arbeidsgiver. Det er altfor aggressivt og det ER galskap.

Her i Brasil er det fortsatt jobbetid mens brorparten av dere er langt nede i en tysk Riesling i sommervarmen antar jeg. Her det det vinter og en chilensk Malbec fra Mapo Valley som gjelder. En god helg til dere alle juksere (IOX´ere) og setter stor pris på deres konstruktive innlegg, og researcharbeid. Sammen graver vi gull, av den sorte typen!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.