Olje

aborum
28.07.2018 kl 00:47 9639

Kremen:
- det er tydeligvis rygter/information fra skribenter, der mangler pejling; man skulle kende mig dårligt, hvis man tror jeg ville sælge størstedelen af min position i IOX efter at være gået gennem ild og vand i 18 måneder. Jeg accepterer at andre blev metaltrætte og solgte på break even, men jeg mente, der skulle en fair gevinst på bordet efter at have siddet med markant øget eksponering i et papir, der balancerede på den binære afgørelse af COR-6. Det er ikke det samme som at sige, jeg aldrig ville sælge en mindre position på fx 4,40 og rebalancere (en mindre position i min optik er ca. 10.000 aktier).

Undervejs i CNEs massive nedsalg havde jeg mulighed for at nå GA på 2,94 med ca. 535k aktier, som jeg har siddet roligt med indtil COR-6 meldingen blev annonceret. Meldingen gav mulighed for at rebalancere og sælge omtrent 300k med et snit på ca. 6,00 på tværs af 4 porteføljer, men reelt er omsætning og gevinst en del højere, da jeg parallelt har handlet en tradingpulje mellem 6,00 - 6,75. Det er nævnt af andre, at det havde været en bedre (profitabel) strategi at blive siddende på den samlede position pr. dd. og mens det kan have sin rigtighed, kræver det at man først og fremmest er indstillet på at bevare sin eksponering i et enkelt papir og iøvrigt ikke ser andre muligheder i markedet (hvilket er en strategi jeg accepterer, men ikke deler).

Jeg har nævnt tidligere, at jeg rebalancerede af årsager, der ikke relaterer til troen på selskabets fremtidige aktiekurs; salget er baseret på en vurdering af forventet ventetid inden melding om borekampagne 2.0 og en købsmulighed i et andet papir (TRVX), der giver en fair mulighed for et afkast, der efter min mening ikke kan matches af IOX.

Jfr. manglende krystalkugle er det svært at sige, om ovenstående timing er korrekt; det gør dog ikke den store forskel, hvis man er balanceret mellem papirer, der besidder sammenlignelige (comparable) potentialer. Jeg har udelukkende biotek og energi (olie og vind) i porteføljerne.

Jeg fik iøvrigt tidligere et glimrende input af en anden skribent, der manglede en bear case i IOX; bull casen er tegnet op med tydelige streger, men bear casen synes de færreste at kunne få øje på - og der er altid en bear case, uanset perspektiv. Markedet mener åbenbart at prisen skal ligge omkring 6,00 - 7,00 NOK for nærværende og det er muligvis forklaringen vi søger .. den manglende bear case.

Iøvrigt, kunne du ikke lige stikke hovedet forbi Columbia og se, om gasanlægget er ankommet? :)
Redigert 28.07.2018 kl 00:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.