Offshore

Gullhaugen
22.11.2019 kl 23:03 1966

SEADRILL OPP NESTEN 9% I USA I DAG!!
Nå tror jeg at det endelig har gått opp for de fleste i (USA/NORGE) utenom Finansavisen og Dagens næringsliv som alltid skal vinke Seadrill mest mulig negativt, for nå er Seadrill på vei oppover. Jeg spyr av måten de alltid skal vinkle alt i negativ retning. Shoterne har hatt eventyrlige tider grunnet alle negative spekulasjonen og ja stillhet fra ledelsen i Seadrill. Dette har vert den perfekte oppskriften for å shorte aksjen ned i driten. De som har satt seg godt inn i Q3 rapporten samt svarene som ble gitt til en del journalister under presentasjonen fra ledelsen, ja de ser at Seadrill nå er på opptur. Kontantkassen var nesten ikke rørt mellom Q2 og Q3. Hvem av de andre drilling selskapene har 15 milliarder i kontanter? Selskapet er best i klassen på kostnadseffektiv drift. Ratene øker sakte, men sikkert pluss at masse nye avtaler kommer til å tikke inn de neste 6 mnd. med bæringskraftige rater. Gjelden er spøkelse men når gjelden er så stor som den Seadrill har så sitter de i førersete i forhandlinger. De er proaktiv og har allerede god dialog med långiveren. Jeg ser også at det er kommet inn en del nye i ledelsen i løpet av 2019 med sterk kompetanse på økonomi/ bank samt tung erfaring fra De forente arabiske emirater hvor Seadrill har sterke partnerships : Stuart Jackson, Duke Bajenting ,Sandra Redding, Reid Warriner. Jeg tror at Seadrill har en god strategi og plan selv om de ikke er så flink til å kommunisere denne til media og aksjemarkedet. = den som ler sist leeer best 😊
Redigert 20.01.2021 kl 19:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.