IKT

Baron1!
29.07.2018 kl 14:49 7037

Det er verdt å merke seg at det er enorm vekst i EMEA/APAC, selv om totalveksten ikke er der. Åpenbart fordi det er null, eller fallende vekst i de markedene som har vært de viktigste frem til nå. EMEA/APAC hadde vekst på over 100% produktsalg egen teknologi, Q2 over Q2 fra 17-18. For første halvår 18 vs. 17 har veksten vært over 80 %. Med andre ord, vektsten er enorm, og per i dag økende.

De totale inntektene fra EMEA/APAC i første halvår 2018 er fortsatt ikke tilstrekkelig til at det fører til vekst for selskapet totalt sett. Produktsalget EMEA/APAC egenutviklet teknologi utgjorde 113,9M første halvåret. Med service for denne delen på 21.1M kommer totalen for første halvår på 134.9m. De totale inntektene for Strong ved første halvår utgjorde 526,3M. Produktsalg + service av egenuviklet teknologi EMEA/APAC ugjorde altså like over 25 % av inntektene.

Jeg tør ikke drømme, men dersom man antar at veksten holder seg, vil man ha inntekter på 250M+ fra denne delen alene første halvår 2019. Med andre ord - denne del alene vil alene tilsvare 50% av dagens årlige inntekter.

Jeg ville aldri ha antatt at en slik vekst kan fortsette fremover, men jeg synes det er verdt å påpeke. Dersom utviklingen fortsetter, om enn i noe lavere tempo, vel, da ser de fryktelig spennende ut. Det er ingen grunn til å anta mindre inntekter fra labels, eller fra 3rd party technologies, segmentene holder seg stabilt. Produktsalget i norge, sverige, baltikum og russland er meget begrenset allerede, og jeg ser ikke noen grunn til dramatisk nedgang i serviceinntekter. Det betyr at Strong vil begynne å vokse igjen på topplinjen allerede i 2019, dersom veksten i EMEA/APAC fortsetter. Strong vil da overstige 1 mrd. i omsetning, og gitt dagens utvikling vil den veksten bli dramatisk fra 2019.

Men, vi aner jo ikke om denne veksten vil vedvare.

-Baronen
Redigert 29.07.2018 kl 14:51

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.