Olje

Fluefiskeren
29.07.2018 kl 19:23 6030

Plattform, men ikke rigg. En rigg benyttes jo til boring.

Tipper Spitzer tenker på sitt eget innlegg fra mai som jeg tillater å klippe og lime fra. Fremdeles snakk om FPSO. Det benyttes også på Etame som det referes til her.

«29.05.2018 kl 00:00
2339
Del
Rapportér
Noen som fikk med seg CC sist torsdag? Jeg var på reise så jeg fikk ikke hørt den live, men sendte inn en del spørsmål på epost i forkant. Fikk svar på noe av det under CC.
http://www.panoroenergy.com/investors/webcasts/ (fra 15:00 min)

Her er transcript:
We have a question that has been emailed to us around what happens if Ruche north east is a discovery and what that would mean for future production hub in the Ruche area.
The idea behind that is to see if we can prove up additional resource. We already have discovered resource from a well of Panoro drilled in 2011; Ruche. And if Ruche north east shows additional resource we can perhaps aggregate those volumes into thinking about the Ruche area beeing the second production hub after Tortue. For future phases. Its unclear yet weather that would need to be a platform or some other solution, we had a question on weather thats another FPSO or not, its way to early on that, but I think its more likely a sort of platform development coming back to an FPSO. Much like the Etame field, just to the north east of us, in which the development are done in a similar way.
The other question that was asked as a part of that is: Will we see more exploration wells drilled as a part of a Ruche development? And I think the answer to that is: We´re not sure yet. Obviesly, once we´re finished with this campain we will release the rig. When we come back for any fase 2 drilling, which it´s still quite a ways of, weather additional explorationtype wells or appraisal wells will be added to the program remains to be desided. So hopefully that answer that question which is been emailed in.»

Tolker dette som at prosseringen kan foretas på en plattform, men at lagringen skjer på en FPSO

EDIT Dette må da være en veldig kostbar løsning? Da er jeg enig at en slik avgjørelse må vente på resultat av prospekt A/B.
Redigert 29.07.2018 kl 19:36

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.